جدید ترین مدل های کابینت رومی

  • کابینت رومی در دسته کابینت های سنتی قرار دارد که همچنان طرفداران زیادی دارد. در این کابینت ها معمولا از ستون ها و سر ستون هایی استفاده می شود که ظاهری مجلل به کابینت می دهد. اگر قصد استفاده از این کابینت را دارید باید کار خود را به جایی بسپارید که کار ساخت را به بهترین شکل انجام دهد چرا که ساخت این کابینت ها حساسیت های خاصی دارد. در مقاله حاضر قصد داریم تا جدید ترین مدل های کابینت رومی را مورد بررسی قرار دهیم. با ما در ادامه همراه باشید.

    همچنین می توانید با مراجعه به صفجه خرید کابینت رومی از خدمات این کابینت بهره مند شوید.

     کابینت رومی چیست؟

    وقتی صحبت از روم باستان می شود احتمالا شما هم به کاخ های زیبا و مجللی فکر می کنید که در آن زمان ساخته شده است. در طراحی کابینت های رومی نیز این فلسفه در نظر گرفته شده است و کابینت های طراحی شده ظاهری بسیار مجلل و لوکس دارند. در ساخت این کابینت ها از بهترین متریال ها استفاده می شود و به دلیل طراحی ظریف و مجللی که دارند ظاهر آشپزخانه شما را کاملا لاکچری می کند. از این کابینت ها بیشتر در آشپزخانه های بزرگ استفاده می شود که ظاهر آنها را لوکس تر می کند.

     طرح کابینت رومی

    در ساخت کابینت رومی، طرح ها و رنگ های مختلفی استفاده می شود. نکته ای که در رابطه با طراحی رومی وجود دارد، این است که در ساخت این کابینت ها حتما باید از دستگیره استفاده شود. معمولا وقتی از این کابینت ها در دکوراسیون استفاده می شود در کنار آنها نیز انواع لوستر ها و چراغ ها نیز به کار برده می شود که باعث زیباتر شدن دو چندان آنها می شود. رنگ سفید جزء محبوب ترین رنگ ها در ساخت طرح های رومی است چرا که جلوه ای درخشان و زیبا دارد.

    آشپزخانه ای با کابینت رومی کرم رنگ
    با مدل های مختلف کابینت رومی آشنا شوید.

     مدل های کابینت رومی

    کابینت رومی یک سبک و سیاق مشخصی دارد. با این وجود، این کابینت در مدل ها و رنگ های مختلفی ساخته می شود تا سلیقه مشتریان را پوشش دهد. کابینت نئوکلاسیک، قهوه ای، طرح چوب و غیره از جمله مدل های این کابینت است که هر یک از آنها بسته به دکوراسیون و سلیقه مشتری مورد استفاده قرار می گیرد.

    رومی نئوکلاسیک

    در طراحی کابینت نئوکلاسیک از انواع نقش ها و تزئینات مختلف استفاده می شود. این کابینت ها می توانند با انواع دکوراسیون ها سازگاری داشته باشند که همین موضوع باعث می شود تا جز انتخاب های پر طرفدار به شمار روند.

    رومی قهوه ای

    رنگ قهوه ای یک رنگ گرم است که باعث می شود تا فضای آشپزخانه بیشتر گرم و صمیمی شود. استفاده از رنگ قهوه ای و طرح رومی می تواند کابینت شما را بسیار زیباتر کند.

    رومی طرح چوب

    این نوع کابینت نیز جزء کابینت های بسیار شیک و لاکچری است که استفاده از آن در انواع دکوراسیون ها میسر است. در این کابینت ها امکان حکاکی طرح مورد نظر مشتری وجود دارد.

    کابینت سفید رومی

    استفاده از رنگ سفید در کابینت باعث درخشندگی و روشنایی بیشتر آن می شود. به همین دلیل بسیاری از مشتری ها استفاده از این رنگ را انتخاب می کنند. البته توجه داشته باشید که رنگ سفید خیلی زود کثیف می شود و به همین دلیل لازم است تا زود زود تمیز شود.

     جنس کابینت های رومی

    در ساخت این کابینت ها از انواع چوب ها و روکش ها استفاده می شود. چوب بلوط، حصیر، نارنگی و غیره از جمله چوب هایی است که در ساخت کابینت رومی بیشتر از آنها استفاده می شود. توجه داشته باشید که جنس این کابینت تفاوت زیادی با سایر کابینت ها ندارد بلکه این طرح و نقش ها است که باعث تفاوت با سایر کابینت ها و زیبایی فوق العاده طرح رومی می شود.

     مزایا و معایب کابینت رومی

    بعد از آشنا شدن با این مدل جذاب بهتر است کمی هم در رابطه با مزایا و معایب آن صحبت کنیم. به صورت کلی نوع کابینت بسیار سلیقه ای است و یک طرح ممکن است برای یک فرد بسیار جذاب باشد در صورتی که فرد دیگر تمایلی به آن طرح نداشته باشد.

    مزایای کابینت های رومی

    مقاومت بالا در برابر رطوبت و ضربه، جا دار بودن، طرح های مجلل، ظرافت فوق العاده زیبا و غیره از جمله مزایای اصلی این نوع کابینت به شمار می رود. این ویژگی ها سبب می شود تا با گذشت زمان از این کابینت ها خسته نشده و همچنان از استفاده از آن لذت ببرید.

    معایب کابینت رومی

    قیمت بالا، ساخت پیچیده تر و زمان بر، نیاز به دقت بالا در طراحی و ساخت و غیره از جمله مهم ترین معایب این کابینت به شمار می رود. توجه داشته باشید که در طرح رومی نحوه ساخت بسیار مهم است چرا که اگر کابینت به خوبی ساخته نشود ظاهر کابینت جذابیتی نخواهد داشت.

    کابینت رومی سفید رنگ نصب شده در آشپزخانه ای
    کابینت ممبران و رومی چه تفاوت هایی دارند؟

     تفاوت کابینت ممبران و رومی

    مهم ترین تفاوت این دو کابینت در نوع پوشش و نحوه حکاکی روی درب آنهاست. در کابینت ممبران بعد از اینکه نقش و نگارها روی کابینت حکاکی شد پوششی از جنس PVC با رنگ دلخواه روی آن اعمال می شود. در طرح رومی به جای روکش ممبران از رنگ استفاده می شود که تنوع و کیفیت بالاتری دارد.

    نتیجه گیری

    همان طور که گفته شد، در ساخت کابینت های طرح رومی باید دقت زیادی انجام گیرد چرا که در صورتی که اجرای کابینت به خوبی انجام نشود نه تنها ظاهر آن لوکس نخواهد بود بلکه ظاهری پیدا خواهد کرد که قطعا مورد علاقه مشتری نخواهد بود. به همین دلیل توصیه می شود اگر قصد استفاده از این طرح را داشتید حتما این کار را به کسانی بدهید که سابقه مثبتی در ساخت این نوع کابینت داشته باشند. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

     سوالات متداول

    قیمت کابینت رومی چه قدر است؟

    قیمت این کابینت به نوع و کیفیت متریال، رنگ مورد استفاده، طرح، مدل و غیره بستگی دارد. برای تعیین قیمت کابینت باید شرایط شما به صورت مشخص مورد بررسی قرار گرفته شود.

    در طراحی رومی هود باید چگونه قرار گرفته شود؟

    در این نوع از کابینت ها معمولا هود به گونه ای جا داده می شود که در معرض دید نباشد.

    دلیل پر طرفدار بودن طرح رومی چیست؟

    طرح رومی ظاهری بسیار لوکس و لاکچری دارد و علاوه بر این، به دلیل ساختار سنتی ای که دارد فضای آشپزخانه را گرم و صمیمانه نشان می دهد. به همین دلیل طرح رومی هم در ایران و هم در دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است.

    تفاوت کابینت انزو و رومی چیست؟

    تفاوت انزو و رومی در سبک و طراحی است. انزو: مدرن، ساده، خطوط صاف، هایگلاس-پولیشی. رومی: کلاسیک، مجلل، حکاکی‌شده، قهوه‌ای-کرم. همچنین با مراجعه به صفحه کابینت انزو ، با این مدل بیشتر آشنا شوید.

    در طرح رومی بیشتر از چه رنگی استفاده می شود؟

    رنگ سفید پر طرفدارترین رنگ در طرح رومی است. البته اگر کابینت خریداری شده از جنس چوب است می توانید رنگ کابینت را به رنگ طبیعی چوب سفارش دهید. رنگ های قهوه ای، مشکی، طوسی و غیره نیز در طرح رومی مورد استفاده قرار می گیرند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *