ایده های خلاقانه برای کابینت مشکی

  • کابینت مشکی یکی از شیک ترین و مدرن ترین کابینت هایی است که می توانید در آشپزخانه خود استفاده کنید. رنگ مشکی جذابیت بسیار زیادی دارد و می تواند ظاهر دکوراسیون آشپزخانه شما را شیک و مدرن نشان دهد. رنگ مشکی این قابلیت را دارد که آن را با رنگ های مختلفی ست کنید تا زیبایی آشپزخانه دوچندان شود. نکته ای که در طراحی این کابینت مهم است این است که باید در طراحی، اصول اساسی آن حتما رعایت شود. در صورتی که اصول دکوراسیون به خوبی رعایت نشود استفاده کردن از این نوع کابینت می تواند اثر عکس داشته باشد و زیبایی آشپزخانه شما را کاهش دهد. در مقاله حاضر قصد داریم تا با کابینت مشکی و کاربرد های آن بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

     کاربرد کابینت مشکی در آشپزخانه

    کابینت مشکی از لحاظ جنس تفاوتی با مدل های دیگر کابینت ندارد و وجه تمایز این کابینت در رنگ آن است. رنگ مشکی برای دکوراسیون های مدرن بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ می تواند ظاهر آشپزخانه شما را بسیار مدرن و لاکچری نشان دهد. کابینت سیاه رنگ ظاهر آشپزخانه شما را منحصر به فرد می کند. بنابراین اگر به دنبال طراحی ای هستید که علاوه بر شیک بودن منحصر به فرد باشد یک انتخاب جذاب استفاده کردن از کابینت های سیاه رنگ است. توصیه می شود که از این کابینت در خانه های کوچک استفاده نشود چرا که این کابینت ها به دلیل رنگی که دارند فضا را کمی کوچک تر نشان می دهند. البته در صورتی که ترکیب رنگی درستی در کنار کابینت مورد استفاده قرار گرفته شود می توان بسیاری از معایب استفاده از کابینت سیاه رنگ را از بین برد.

    کابینت مشکی با ترکیب رنگی شفید در آشپز خانه
    کابینت های سیاه کاربرد های مختلفی دارند.

     رنگ های هماهنگ با کابینت مشکی

    کابینت مشکی اگر به صورت تک رنگ در آشپزخانه قرار داده شود جلوه خوبی ندارد و بعد از مدتی خسته کننده خواهد شد. بر اساس نوع دکوراسیون منزل می توانید در کنار رنگ مشکی از سایر رنگ ها نیز استفاده کنید تا با ترکیب به وجود آمده زیبایی کابینت بیشتر شود. رنگ های زیادی را می توان در کنار رنگ مشکی مورد استفاده قرار داد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

    مشکی سفید

    ترکیب کردن رنگ سفید با کابینت سیاه می تواند جلوه بسیار خوبی به کابینت بدهد. رنگ سفید یک رنگ متضاد برای کابینت سیاه رنگ است و وجود همین تضاد می تواند زیبایی خاصی به فضای آشپزخانه بدهد. کابینت مشکی سفید یکی از بهترین انتخاب هایی است که در اختیار شما قرار دارد.

    مشکی قهوه ای

    رنگ قهوه ای دیگر رنگی است که می توان در کنار کابینت سیاه رنگ از آن استفاده نمود. درست است که هر دو رنگ به نسبت تیره هستند ولی رنگ قهوه ای می تواند ویژگی های مثبتی را به کابینت شما اضافه کند. البته در مورد استفاده از کابینت مشکی قهوه ای باید به یک نکته توجه داشته باشید. در صورت استفاده از این کابینت ها بهتر است از یک نور پردازی مناسب در آشپزخانه استفاده کنید تا فضا تاریک و دلگیر نباشد.

    مشکی طلایی

    اگر لاکچری بودن فضا برای شما خیلی مهم است کافی است تا در کنار کابینت سیاه از رنگ طلایی استفاده کنید. در صورتی که کابینت سیاه رنگ را انتخاب نمودید می توانید وسایل دیگر آشپزخانه را مانند دستگیره ها و شیر الات را به رنگ طلایی خریداری کنید. ترکیب رنگ طلایی و مشکی فضایی بسیار لوکس ایجاد می کند که قطعا شما را مجذوب خود خواهد کرد.

    وسایل آشپزخانه ست با کابینت مشکی
    نحوه ست کردن وسایل اشپزخانه با کابینت سیاه

    مشکی طوسی

    یکی دیگر از رنگ هایی که می توانید در کنار کابینت سیاه رنگ از آن استفاده کنید، رنگ طوسی است. در صورت تمایل می توانید بخش هایی از آشپزخانه را مانند جزیره به صورت طوسی انتخاب کنید که در کنار رنگ مشکی جذابیت زیادی داشته باشد.

     انواع کابینت های مشکی

    وقتی صحبت از کابینت سیاه رنگ می شود منظور جنس خاصی نیست و تنها صحبت از رنگ آن است. در واقع انواع جنس های مختلف کابینت را می توان به صورت مشکی طراحی نمود. انزو، ام دی اف، چوب، ممبران و غیره از جمله انواع کابینت است که می توانید به صورت مشکی انتخاب نمایید.

    کابینت انزو مشکی

    یکی از کابینت هایی که می توانید به صورت مشکی رنگ خریداری کنید، کابینت انزو است. این مدل کابینت تلفیقی از کابینت ممبران و کابینت های-گلاس است. ساخت کابینت انزو نیاز به ماشین آلات پیشرفته داشته و کابینتی گران قیمت است. ترکیب طراحی خاص کابینت های انروز با رنگ مشکی می تواند جلوه ای بسیار زیبا به آشپزخانه شما بدهد.

    درباره کابینت انزو بیشتر بدانید!

    کابینت ممبران مشکی

    یکی دیگر از جنس هایی که می توان آن را با رنگ مشکی خریداری نمود، کابینت ممبران است. این کابینت می تواند برای هر دو سبک مدرن و کلاسیک مورد استفاده قرار گیرد و به همین دلیل در چند وقت اخیر علاقمندان زیادی پیدا کرده است. این کابینت ها زیبا و بسیار مقاوم هستند.

    درباره کابینت ممبران بیشتر بدانید!

    کابینت چوبی مشکی

    کابینت های چوبی محبوبیت زیادی دارند. استفاده از رنگ مشکی در کابینت های چوبی می تواند جلوه بسیار مدرن به اشپزخانه بدهد.

    کابینت ام دی اف مشکی

    ام دی اف به دلیل ویژگی های جذابی که دارد یکی از انتخاب های مناسب برای استفاده در کابینت است. کابینت های ام دی اف در کنار ویژگی های فوق العاده ای که دارند قیمت مناسبی نیز دارند. کابینت ام دی اف را نیز می توان به صورت مشکی رنگ تهیه نمود.

    درباره کابینت MDF بیشتر بدانید.

     نکات قابل توجه در انتخاب کابینت مشکی

    اگر تصمیم به خرید کابینت مشکی رنگ گرفته اید حتما به چند نکته توجه داشته باشید. کابینت های سیاه استایل خاصی دارند و ممکن است بعد از مدتی از آنها خسته شوید. به همین دلیل پیش از خرید کابینت کاملا به این موضوع فکر کرده و سپس تصمیم بگیرید. این رنگ از کابینت برای برخی از خانه ها مناسب نیستند. به عنوان مثال، اگر آشپزخانه شما کوچک است بهتر است به فکر استفاده از کابینت با این رنگ نباشید. نکته بعد که باید به آن توجه کنید این است که در صورتی که از کابینت سیاه رنگ استفاده کردید بهتر است سایر وسایل آشپزخانه را با رنگ هایی که در مقاله ذکر شد مورد استفاده قرار دهید. ترکیب کردن رنگ های مختلف با رنگ مشکی می تواند زیبایی کابینت را بهبود ببخشد.

    ترکیب رنگ کابینت مشکی با وسایل کرم رنگ آشپزخانه
    در خرید کابینت های سیاه باید به نکاتی توجه کرد.

     طراحی کابینت مشکی توسط دیاکودیزاین

    دیاکو دیزاین این امکان را دارد که کار طراحی کابینت شما را از صفر تا صد انجام دهد. در ابتدا یک طرح سه بعدی از کابینت در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت تا دید کاملی در رابطه با شکل نهایی کابینت داشته باشید. در مرحله بعد کابینت تولید و نصب خواهد شد. کارشناسان دیاکو دیزاین این امکان را دارند که در صورت نیاز مشاوره های لازم را برای خرید کابینت به شما ارائه دهند.

     سخن پایانی

    در ساخت و طراحی کابینت های مشکی رنگ باید به نکات مختلفی که در این مقاله ذکر شد توجه کافی داشته باشید. عدم رعایت این نکات می تواند زیبایی کابینت ها را تحت تاثیر قرار دهد. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

    دیاکودیزاین

     سوالات متداول

    رنگ مشکی بیشتر در کدام یک از کابینت ها استفاده می شود؟

    استفاده از رنگ مشکی در کابینت‌ها به جنس کابینت و سبک دکوراسیون آشپزخان بستگی دارد. در حال حاضر، رنگ مشکی در کابینت‌ های گلاس و ممبران بیشتر از سایر کابینت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    آیا استفاده از کابینت سیاه رنگ ایده خوبی است؟

    بزرگ ترین مزیت استفاده از این کابینت ها این است که زیبایی و جلوه خاصی به آشپزخانه شما می دهند.

    آیا کابینت های مشکی همچنان مورد استفاده هستند؟

    بله. این کابینت ها همچنان جز انتخاب های مشتریان زیادی به شمار می روند که در خانه های مختلف از آنها استفاده می کنند.

    آیا کابینت های سیاه رنگ زود کثیف می شوند؟

    بله. این کابینت ها را باید زود زود تمیز کرد چرا که لکه و گرد و خاک را بیشتر نشان می دهند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *