کابینت مینیمال

  • استفاده از کابینت در بخش های مختلف خانه به خصوص آشپزخانه بسیار رایج است. انواع کابینت به دلیل ویژگی های مختلفی که دارند، در اغلب بخش های محیط خانه مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه کابینت ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و هر شخص با توجه به سلیقه و محیط خانه خود، می تواند از یک کابینت مناسب استفاده کند. کابینت مینیمال یکی از جدید ترین کابینت هایی است که در عین سادگی، کارایی بسیار بالایی داشته و به دلیل ظاهر شیکی که دارد به عنوان بخشی از یک دکوراسیون داخلی مدرن محسوب می ‌شود.

    آشپزخانه سبک مینیمالیست
    هر آنچه درباره انواع کابینت مینیمال باید بدانید

    معرفی کابینت مینیمال

    کابینت مینیمال یکی از پر طرف دار ترین نوع کابینت ها است. قاعده اصلی در ساخت این نوع کابینت ها حفظ سادگی است. در طراحی کابینت های مینیمال، دقت و حساسیت بسیار زیادی به کار گرفته می شود تا محصول نهایی علاوه بر سادگی، ظاهری شیک و مدرن داشته باشد. کابینت مینیمال از ویژگی های ساختاری مانند خطوط تمیز و زوایای تیز، القای فضای سرد، سطوح کاملا صاف، حداقل استفاده از متریال و… برخوردار است. تمام این ویژگی ها باعث تمایز کابینت مینیمال از سایر کابینت ها شده است.

    برای افرادی که می خواهند، فضای محیط خانه آن ها مدرن باشد و سادگی نیز برایشان مهم است، استفاده از کابینت مینیمال می تواند، یک گزینه بسیار خوب باشد. شایان ذکر است که شما با یک بودجه مناسب و اقتصادی می توانید، این نوع از کابینت ها را خریداری کرده و در محیط های مختلف خانه خود مانند آشپزخانه، حمام، اتاق خواب و… نصب کنید.

    آشپزخانه با سبک مینیمال
    سادگی، اولین آیتمی است که در طرح و استایل کابینت مینیمال به چشم می آبد.

    طرح و استایل کابینت مینیمال

    کابینت مینیمال دارای طراحی و استایل بسیار جذاب و منحصر به فرد است. به طوری که در نگاه اول هر فردی مجذوب شکل و شمایل آن می شود. در ادامه طرح و استایل کابینت مینیمال را به طور کامل تری برای شما شرح داده ایم تا با این محصول بی نظیر بیشتر آشنا شوید.

    سادگی

    اولین و مهم ترین اصل در طراحی و تولید کابینت مینیمال، حفظ سادگی است. طراحان کابینت مینیمال سعی می کنند، تا پارامتر های مختلف یک کابینت مانند نوع رنگ، نوع بافت، جنس و متریال ساخت، تجهیزات الحاقی و… را به گونه ای انتخاب کنند که محصول نهایی در عین سادگی، جذابیت زیادی داشته باشد. پس در این نوع از کابینت ها خبری از مدل های پر زرق و برق نیست و محصولات در نهایت سادگی تولید و به بازار عرضه می شوند.

    استفاده از جنس‌ های با کیفیت

    برای ساخت کابینت مینیمال از بهترین و مرغوب ترین متریال استفاده می شود. از این رو این کابینت ها جنس های با کیفیتی داشته و در برابر عوامل مختلفی نظیر ضربه، نفوذ آب و … مقاومت خوبی دارند. شما با خرید این نوع کابینت ها تا سالیان سال می توانید از آن ها استفاده کنید، بدون آن که ذره ای از کیفیت آن کم شود.

    شایان ذکر است که اغلب کابینت‌ های مینیمال‌ از جنس MDF  ساخته می شوند. اما با این همه حال می توان از متریال دیگر مانند چوب، سنگ مرمر و… نیز در ساخت این کابینت ها استفاده کرد. البته توجه داشته باشید که متریالی مانند انواع چوب ها، سنگ های مرمر و… تنها زمانی می توانند در ساخت کابینت مینیمال مورد استفاده قرار بگیرند، که دارای ظاهری ساده و هماهنگ با متریال اصلی کابینت (ورق‌های MDF) باشند.

    به  طور کلی می توان گفت در اکثر مواقع از ورق های MDF برای تولید کابینت مینیمال استفاده می شود. این ورق ها علاوه بر برخورداری از سادگی، ظاهری بسیار شیک و زیبا دارند. همچنین از دوام و استحکام بسیار بالایی برخوردارند.

    رنگ ‌های آرام و متناسب

    همان طور که گفتیم، کابینت های مینیمال بر اصل سادگی طراحی و تولید می شوند. از این رو باید از رنگ های آرام برای آن ها استفاده کرد تا با طراحی ساده کابینت ها سازگار باشد. برای انتخاب نوع رنگ کابینت مینیمال اغلب از رنگ ‌های سیاه یا سفید استفاده می شود. ترکیب این رنگ ها با طراحی منحصر به فرد کابینت مینیمال باعث دو چندان شدن زیبایی و جذابیت آن ها می شود.

    به طور کلی اکثرا از رنگ های خنثی در تولید این نوع از کابینت ها استفاده می کنند و شما نمی توانید، کابینت های مینمیال با رنگ های براق و درخشان پیدا کنید. در زمانی که محیط آشپزخانه کوچک باشد، استفاده از رنگ سفید یا رنگ های روشن خنثی می تواند تا حد زیادی تنگی و کوچکی فضا را از بین ببرد.

    آَپزخانه با کابینت مینیمال با رنگ مشکی
    آشنایی با کاربرد های کابینت‌ مینیمال‌

    کاربرد های کابینت مینیمال

    کابیت های مینیمال به دلیل شکل و ظاهر جذاب و برخورداری از ویژگی های مختلف، در بین مردم بسیار محبوب هستند. بر خلاف تصور عموم، کابینت های مینمیال به غیر از آشپزخانه ها، کاربرد های دیگری نیز دارند. در ادامه کاربرد های کابینت مینیمال را به طور کامل برای شما شرح داده ایم.

    آشپزخانه

    اصلی ترین کاربرد کابینت مینیمال در آشپزخانه ها است. بسیاری از افراد دوست دارند با نصب کابینت در آشپزخانه خود علاوه بر افزایش کارایی آشپزخانه، محیطی زیبا و شیکی را در داخل آشپزخانه خود داشته باشند. برای رسیدن به این اهداف استفاده از کابینت‌ های مینیمال‌ انتخاب بسیار خوبی است. این کابینت ها می توانند، علاوه بر، برآورد ساختن انتظارات افراد از لحاظ زیبایی ظاهری و کاربردی بودن کابینت، فضای مفید آشپزخانه را نیز افزایش دهند.

    استفاده از کابینت‌ های مینیمال‌ برای آشپزخانه های کوچک با فضای بسته انتخاب ایده آلی است. اما اگر آشپزخانه بزرگی دارید، باز هم می توانید از این کابینت های بی نظیر استفاده کنید و یک محیطی بسیار شیک و مدرن برای آشپزخانه خود ایجاد کنید.

     حمام

    یکی دیگر از کاربرد های کابینت مینیمال استفاده از آن ها در سرویس های بهداشتی است. شما می توانید با خرید و نصب یک کابینت مینیمال مناسب در حمام و دستشویی خود، از مزایا و ویژگی های متعددی بهره مند شوید. کابینت مینیمال یک محصول بسیار مناسب برای قرار دادن حوله، محصولات بهداشتی آرایشی و…. است. نصب و استفاده از کابینت مینیمال در حمام باعث می شود تا علاوه بر داشتن یک سرویس بهداشتی مدرن، فضای بیشتری را نیز در اختیار داشته باشید.

    اتاق خواب

    امروزه بسیاری از افراد از ضرورت وجود کابینت در اتاق خواب خود، آگاه هستند. با استفاده از کابینت، شما قادر خواهید بود که لباس های خود و محصولات آرایشی و بهداشتی را که دارید به صورت منظم و مرتب در داخل آن ها بچینید تا در صورت نیاز دسترسی بسیار ساده و آسانی به وسیله های مد نظر خود داشته باشید.

    از طرفی دیگر اتاق خواب ها یکی از محیط ترین بخش های یک خانه هستند که باید به دکوراسیون داخلی آن ها توجه ویژه ای داشت. استفاده از کابینت مینیمال در داخل اتاق خواب ها می تواند، تمام انتظارات شما را از داشتن یک محیط زیبا و مدرن برآورده سازد.

    فضای آشپزخانه با سبک مینیمال
    کابینت مینیمال چه مزایا و معایبی دارد؟

    مزایا و معایب کابینت مینیمال

    کابینت مینیمال مانند هر محصول دیگری ویژگی های منحصر به فردی داشته و از مزایا و معایب مختلفی برخوردار است. برای آشنایی بیشتر و بهتر با این نوع از کابینت ها تصمیم گرفته ایم تا مزایا و معایب آن ها را برای شما شرح دهیم.

    مزایا

    کابینت مینیمال در عین سادگی، ظاهری بسیار شیک دارد. این ویژگی باعث می شود تا این محصولات برای شما خسته کننده نباشند و پس از مدتی دل شما را نزنند. علاوه بر آن با قیمت های اقتصادی و مناسبی می توانید این کابینت ها را خریداری و از آن ها استفاده کنید. همچنین کابینت مینیمال فضای داخلی خانه را بسیار زیبا و مدرن می کند و تمیزکاری و نگه داری از آن نیز بسیار ساده است. همچنین این محصولات تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ دارند و هر شخصی با توجه به سلیقه ای که دارد می تواند، یک مدل مناسب برای خود تهیه کند.

    معایب

    کابینت‌ های مینیمال‌ عیب خاصی ندارند. اما برای افرادی که به دنبال کابینت های لاکچری و پر زر و برق هستند، انتخاب مناسبی نمی باشند و این افراد بهتر است، برای دکوراسیون داخلی خانه خود به دنبال مدل های دیگری باشند.

    فردی در حال تمیز کردن کابینت
    تمیزکاری و نگهداری از کابینت‌ های مینیمال‌

    نکات تمیزکاری و نگهداری

    تمیزکاری و نگهداری از کابینت مینیمال کار بسیار ساده ای است. برای تمیز کردن سطح این کابینت ها تنها کافی است که یک پارچه نرم را خیس کرده و بر روی سطوح کثیف بکشید. پس از آن نیز با استفاده از پارچه خشک، نم و رطوبت کابینت را بگیرید. شایان ذکر است که کابینت‌ های مینیمال‌ مقاومت خوبی در برابر کثیف شدن دارند و تنها کافی است که هر از چند وقت یک بار، کار گفته شده را انجام دهید تا همیشه کابینت های تمیزی داشته باشید.

    live-chat-web-support-svgrepo-com

    با ما در ارتباط باشید

    همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22 میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

    نتیجه گیری

    کابینت مینیمال یکی از جدید ترین نوع کابینت ها است که به دلیل برخورداری از ویژگی ها و مزایا متعدد بسیار پر طرف دار شده و امروزه به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید در بخش های مختلف خانه خود مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق خواب و… این کابینت ها را نصب و از آن ها استفاده کنید. کابینت‌ های مینیمال‌ دارای تنوع بسیار بالایی در طرح و رنگ هستند و اکثرا با هر دکوراسیون داخلی سازگاری دارند. از این رو با هر سلیقه ای که داشته باشید، می توانید یک کابینت مینمیال مناسب برای خانه خود تهیه کنید.

    دیاکو دیزاین

    سوالات متداول

    چرا کابینت‌های مینیمال از ویژگی‌های ساختاری مانند خطوط تمیز و زوایای تیز بهره می‌برند؟

    کابینت‌های مینیمال از ویژگی‌های ساختاری مانند خطوط تمیز و زوایای تیز بهره می‌برند به منظور ایجاد القای فضای سرد و ظاهری ساده، شیک و مدرن. این ویژگی‌ها باعث تمایز کابینت‌های مینیمال از سایر انواع کابینت‌ می‌شوند.

    کاربرد کابینت‌های مینیمال در کدام بخش‌های خانه معمول است؟

    کابینت‌های مینیمال عمدتاً در آشپزخانه، حمام، و اتاق خواب استفاده می‌شوند. این کابینت‌ها به دلیل ظاهر شیک و ساده‌شان و همچنین توانایی افزایش فضای مفید و بهبود دکوراسیون داخلی در این بخش‌های خانه بسیار محبوب هستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *