معرفی کابینت پلی گلاس و لمی گلاس

  • کابینت‌های متناسب و شیک یک آشپزخانه می‌تواند در زیبایی خانه بسیار تاثیرگذار باشد. امروزه کابینت‌ براق و درخشان طرف‌‌داران زیادی پیدا کرده‌اند. از این‌رو در این مقاله به معرفی کابینت پلی گلاس و لمی گلاس می‌پردازیم. کابینت پلی گلاس و لمی گلاس به عنوان کابینت‌هایی با روکش براق بسیار محبوب هستند. کابینت‌های براق برای علاقه‌مندان به سبک‌های مدرن مناسب است. همچنین روکش براق آن باعث روشنایی بیشتر محیط و بزرگ‌تر دیده شدن آشپزخانه می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید که تفاوت این دو متریال کابینت را درک کنید.

    کابینت آَپزخانه پلی گلاس
    هرآنچه درباره کابینت آشپزخانه پلی گلاس باید بدانید

    کابینت آشپزخانه پلی گلاس چیست؟

    در ابتدای معرفی کابینت پلی گلاس و لمی گلاس به بررسی کابینت پلی گلاس میپردازیم. کابینت پلی گلاس نوعی ام دی اف به حساب می‌آید، با این تفاوت که در ساخت کابینت پلی گلاس یک لایه ملامینه براق در طرح و رنگ‌های مختلف به آن اضافه می‌شود. سپس یک روکش از جنس پلی استر با درخشندگی بیشتر روی آن‌را می‌پوشاند. محصول نهایی بعد از اضافه شدن لایه‌های ملامینه و روکش، 19 میلیمتر می‌شود. همچنین نوع دیگر کابینت پلی گلاس مدل مات آن است که در آن به‌جای لایه براق، یک لایه کاور اولترا مات اضافه می‌شود. نام این نوع کابینت پلی مات است.

    مزایا و معایب کابینت پلی گلاس

    کابینت براق یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین در میان انواع ام دی اف‌های براق به‌شمار می‌رود. همانطور که در قسمت قبل گفته شد روکش کابینت پلی گلاس از پلی استر ساخته شده است که این روکش باعث به‌جود آمدن ویژگی‌های خاصی شده است. روکش پلی استر شامل موادی مانند رنگ جلا دهنده، ترکیبات کاتالیزوری یا فعال کننده و تینر می‌شود.

    در این بخش ویژگی‌های پلی گلاس را بیشتر بررسی می‌کنیم. همچنین مزایا و معایب این نوع کابینت را بیان می‌کنیم.

    آشپزخانه با کابینت پلی گلس سفید
    مزایا و معایب کابینت پلی گلاس چیست؟

    مزایا کابینت پلی گلاس

    کابینت پلی گلاس طرح و رنگ‌های متنوعی را شامل می‌شود. همچنین طرح چوب آن شباهت زیادی به چوب واقعی دارد. از آن گذشته، روکش پلی استری آن در چند مرحله ریخته شده و هربار پس از خشک شدن روی آن سمباده کشیده می‌شود. از این‌رو کابینت پلی گلاس سطحی کاملا صاف و بدون ناهمواری ارائه می‌دهد.

    علاوه‌بر این، کابینت پلی گلاس مزیت‌های دیگری نیز دارد. در این بخش به بررسی آن می‌پردازیم

    1- رنگ ثابت؛ لایه ملامینه استفاده شده در کابینت پلی گلاس رنگ و طرح آن‌را تعیین می‌کند. همچنین چند لایه روکش روی آن موجب ثابت ماندن رنگ کابینت  با گذشت زمان طولانی می‌شود.

    2- مقاوم در برابر خط و خش؛ روکش پلی استری تا حدودی می‌تواند از خط و خش افتادن روی کابینت جلوگیری کند. همچنین خط و خش ایجاد شده روی کابینت را می‌توان با استفاده از پولیش مخصوص ماشین از بین برد.

    3- مقاوم در برابر آب؛ کابینت پلی گلاس به‌دلیل روکشی که روی خود دارد، مقاومت بیشتری در برابر آب از خود نشان می‌دهد.

    4- نظافت آسان؛ سطح صاف کابینت پلی گلاس باعث پاک شدن سریع لکه‌ها و گرد و غبار می‌شود.

    5- قیمت مناسب؛ قیمت کابینت پلی گلاس نسبت به کیفیت خوبی‌ که دارد، بسیار مقرون به صرفه است.

    معایب کابینت پلی گلاس

    با این‌که کابینت پلی گلاس مزیت‌های زیادی دارد، اما مانند دیگر کابینت‌ها معایبی نیز دارد. در این بخش معایب پلی گلاس را بیان می‌کنیم.

    1-لکه و گرد و غبار؛ سطح رویی کابینت پلی گلاس کاملا صاف و صیقلی است. از این‌‌رو زودتر لکه می‌افتد.

    2-خط و خش؛  با این‌که روی کابینت پلی گلاس با روکش ضد خش پوشانده شده است، اما هنوز احتمال خط و خش افتادن وجود دارد.

    3-ضد حریق نبودن کابینت پلی گلاس؛ پلی استر استفاده شده در روکش کابینت های گلاس باعث می‌شود آتش سوزی زودتر اتفاق بیفتد.

    کابینت لمی گلس یا های گلاس
    هرآنچه درباره کابینت آشپزخانه لمی گلاس باید بدانید

    کابینت آشپزخانه لمی گلاس چیست؟

    همانطور که گفته شد در این مقاله به معرفی کابینت پلی گلاس و لمی گلاس می‌پردازیم. در بخش قبلی کابینت آشپزخانه پلی گلاس را به‌طور کامل بررسی کردیم. اکنون توضیحاتی در مورد کابینت لمی گلاس می‌دهیم. کابینت لمی گلاس در واقع همان کابینت های گلاس است. با این تفاوت که در این نوع کابینت میزان درخشندگی تا 90 درصد افزایش یافته است. بنابراین، سطحی صاف و آینه‌ای ارائه می‌دهد.

    همچنین کابینت لمی گلاس طرح و رنگ زیادی از جمله طرح چوب، طرح سنگ مرمر و… دارد. بنابراین، ظاهری شیک و لاکچری به آشپزخانه شما می‌بخشد. همچنین نوع مات این کابینت لمی مات نام دارد.

    مزایا و معایب کابینت لمی گلاس

    کابینت لمی گلاس اولین بار در ترکیه تولید شد، اما امروزه در سراسر جهان شناخته شده است و یکی از محبوب‌ترین کابینت‌‌های براق به‌شمار می‌رود. این نوع کابینت از یک پایه ام دی اف ساخته می‌شود. سپس یک لایه ملامینه براق یا مات روی آن قرار می‌گیرد.  در آخر توسط یک لایه روکش از جنس لاک یووی کاور می‌شود.

    از آن‌جایی که لمی گلاس نوعی های گلاس است، ویژگی‌های آن شباهت زیادی به ویژگی‌های کابینت های گلاس دارد. در این بخش مزایا و معایب کابینت آشپزخانه لمی گلاس را بررسی می‌کنیم.

    کابینت لمی گلس
    مزایا و معایب کابینت لمی گلاس چیست؟

    مزایا کابینت لمی گلاس

    توجه به ویژگی‌ها در هنگام انتخاب کابینت مناسب اهمیت زیادی دارد. در این قسمت توضیحاتی راجع‌به مزیت‌های کابینت لمی گلاس می‌دهیم.

    1- درخشان و انعکاس نور بالا؛ کابینت لمی گلاس میزان بازتاب نور بیشتری نسبت به دیگر کابینت‌های براق دارد.

    2- مقاوم در برابر آب؛ لمی گلاس به‌دلیل روکشی که دارد، در برابر آب و رطوبت مقاوم شده است.

    3-طرح و رنگ متنوع؛ این نوع کابینت شامل طرح و رنگ‌های زیادی می‌شود.

    4- رنگ ثابت؛ روکش لاک یووی کابینت لمی گلاس باعث می‌شود، رنگ آن ثابت بماند. همچنین رنگ کابینت در اثر برخورد با چایی یا قهوه تغییر نمی‌کند. علاوه‌بر این، رنگ این کابینت حتی در برابر نور آفتاب و اشعه فرابنفش مقاوم است.

    5- آنتی باکتریال؛ روکش کابینت لمی گلاس دارای ترکیبات آنتی باکتریال است. به‌طوری که این ماده فعالیت باکتری‌ها را تا 90‌درصد کاهش می‌دهد.

    6-    همچنین کابینت لمی گلاس دوام بیشتری در برابر ترک خوردگی دارد.

    معایب کابینت لمی گلاس

    در کابینت لمی گلاس همچون های گلاس و پلی گلاس لکه و گرد و غبار بیشتر و زودتر روی آن نمایان می‌شود. همچنین در این نوع کابینت احتمال خراشیده شدن بیشتر از کابینت‌های مات است.

    کابینت آشپزخانه
    کابینت پلی گلاس و لمی گلاس چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند؟

    مقایسه کابینت پلی گلاس و لمی گلاس

    معنای کلمه گلاس یا به انگلیسی gloss براق یا درخشان است. این نوع کابینت‌های آشپزخانه در سال‌های اخیر ترند شده‌اند. کابینت‌های براق به‌خصوص کابینت پلی گلاس و لمی گلاس برای سبک دیزاین مدرن کاربرد زیادی دارد. همچنین پایه و قسمت زیرین این دو نوع کابینت فرآورده چوبی ام دی اف است و روی آن‌ها یک لایه روکش افزوده می‌شود. با این تفاوت که روکش رویی پلی گلاس از موادی با جنس پلی استر ساخته می‌شود، ولی روی کابینت لمی گلاس را روکشی از جنس لاک یووی می پوشاند.

    از این‌رو لمی گلاس درخشندگی بیشتری نسبت به پلی گلاس دارد. همچنین همان‌گونه که در قسمت‌های قبلی گفته شد این روکش‌ها مانند یک لایه محافظ عمل می‌کند و موجب دوام و ماندگاری بیشتر رنگ و مقاومت در برابر بخار و آب می‌شود. هر دو نوع کابینت قیمت مناسبی دارند و دسترسی به آن‌ها راحت است. گذشته از این، تنوع زیاد طرح و مدل کابینت پلی گلاس و لمی گلاس  امکان انتخاب سبک و دیزاینی خاص برای آشپزخانه خود می‌دهد.

    live-chat-web-support-svgrepo-com

    با ما در ارتباط باشید

    همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22 میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

    جمع‌بندی

    همان‌طور که گفتیم کابینت‌های براق از جمله پلی گلاس و لمی گلاس برای آشپزخانه‌های کوچک و با روشنایی کم بسیار مناسب است. امروزه گزینه‌های زیادی برای طراحی دکور آشپزخانه به‌وجود آمده است، مانند انواع ام دی اف، کابینت های گلاس، کابینت ممبران و…. لذا ممکن است در هنگام انتخاب کابینت مورد علاقه خود گیج و سردرگم شوید. از این‌رو ما در این مقاله به‌ معرفی کابینت پلی گلاس و لمی گلاس پرداختیم. همچنین مزایا و معایب این دو نوع کابینت را به‌طور مفصل عنوان کردیم تا شما راحت‌تر کابینت مناسب فضای آشپزخانه خود را انتخاب کنید. ‌

    منبع: bicakcilarlaminat

    دیاکودیزاین

    سوالات متداول

    چگونه کابینت آشپزخانه لمی گلاس را تمیز کنیم؟
    توصیه می‌شود برای تمیز کردن کابینت لمی گلاس از دستمال نرم و آب و صابون استفاده کنید. همچنین از استفاده پاک‌کننده‌های شیمیایی، سیم ظرف‌شویی و دستمال‌های زبر بر روی کابینت بپرهیزید.

    چگونه خط و خش ایجاد شده روی کابینت پلی گلاس را ازبین ببریم؟
    همان‌طور که گفته شد در صورت خط و خش افتادن روی کابینت پلی گلاس می‌توانید از پولیش ماشین استفاده کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *