کابینت کلاسیک طوسی رنگ

  • بی‌شک آشپزخانه را می‌توان مهم‌ترین جزء هر خانه نام برد که کابینت‌ها یکی از مهم‌ترین اجزای آن را تشکیل می‌دهند. کابینت علاوه‌بر آن که به آشپزخانه زیبایی می‌بخشند و در دکوراسیون نقش مهمی دارد، باید کاربرد خوبی داشته باشد. در سال‌های اخیر انواع بسیاری از کابینت روانه بازار شده است. گوناگونی‌هایی که در جنس، طرح و رنگ کابینت‌ها وجود دارد، دست ما را برای انتخاب باز می‌گذارد. اما برای آن که انتخابی متناسب با نیاز‌های خود داشته باشیم و در این میان سردرگم نشویم، لازم است انواع کابینت‌ها را بشناسیم. در این مقاله کابینت نئوکلاسیک و ممبران را معرفی می‌کنیم. همچنین به بررسی تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران می‌پردازیم.

    کابینت نئوکلاسیک سرمه ای رنگ
    آشنایی با کابینت نئوکلاسیک

    معرفی کابینت نئوکلاسیک

    کابینت نئوکلاسیک از جدید‌ترین انواع کابینت‌های موجود در بازار است. ممکن است اسم آن را شنیده باشید، اما ندانید دقیقا چه ویژگی‌هایی دارد. در ادامه مطلب به‌طور کامل به توضیح این نوع کابینت خواهیم پرداخت.

    قبل از هر چیز خوب است معنای نئوکلاسیک را بررسی کنیم. نئوکلاسیک تلفیقی از کلاسیک و مدرن است. برای درک بهتر نئوکلاسیک طراحی‌هایی را تصور کنید که از روم و یونان باستان الهام گرفته شده، اما با توجه به نیاز‌های انسان امروزی ساخته می‌شود.

    کابینت‌ها در این سبک از چوب‌های با کیفیت ساخته شده و از زیبایی طراحی‌های اشرافی و اصیل برخوردارند. پس کابینت نئوکلاسیک مناسب با سلیقه کسانی است که به دنبال ظاهری شیک و پر‌جزئیات برای دکور آشپزخانه خود هستند.

    همان‌طور که گفتیم کابینت‌های نئوکلاسیک دارای جزئیاتی در طراحی هستند که همین امر باعث زیبایی سلطنتی آن‌ها در عین مدرن بودنشان می‌شود. این جزئیات منحصر‌به‌فرد در درب‌ها، ستون‌های سبک، تاج‌ها و زیر چراغی‌ها به صورت کنده‌کاری و حکاکی دیده می‌شود.

    توجه کنید که تمام کنده‌کاری‌ها یا به اصطلاح ابزاری که در این سبک استفاده می‌شود، ساده‌تر از سبک کلاسیک و طرح‌های قدیمی‌تر است. همین امر باعث می‌شود در عین ظرافت از ظاهری مدرن نیز برای آشپزخانه خود بهره‌مند شوید. همچنین نگهداری و نظافت را برایتان آسان‌تر خواهد کرد.

    نوع رنگ در کابینت نئوکلاسیک به صورت روکش یا پولیش است. همچنین این کابینت دو مدل انزو و براق دارد که از نظر ظاهری، رنگ و قیمت تفاوت‌هایی با هم دارند.

    کابینت ممبران سفید رنگ
    کابینت ممبران چیست

    معرفی کابینت ممبران

    کابینت‌های ممبران طراحی بسیار ساده دارند. در این نوع از کابینت‌ها هیچ رد پایی از طرح‌های قدیمی و کلاسیک یافت نمی‌شود. کابینت ممبران در کنار ظاهر ساده و شیک خود، کاربری راحت‌تری برای شما خواهد داشت.

    رنگ‌هایی که در کابینت‌های ممبران استفاده می‌شود عموما روشن هستند. همچنین طراحی درب‌ها ساده و یکدست خواهد بود.

    حال برای آگاهی بیش‌تر شما به توضیح مختصری از نحوه تولید کابینت ممبران می‌پردازیم. ممبران در اصل روکش‌های PVC یا پلی وینیل کلراید است. این پوشش در شرایط خلا بالا به اطراف MDF یا HDF پیچیده می‌شود. کابینت ممبران برای هر سلیقه‌ای از انواع مات تا براق و حتی چوبی و در رنگ‌های گوناگون طراحی شده است.

    به یاد داشته باشید که جنس PVC سبب مقاومت بیش‌تر در برابر رطوبت و در نتیجه دوام بلند مدت‌تر کابینت‌ها خواهند شد. همچنین این نوع کابینت به دلیل نحوه ساخت منحصر‌به‌فرد خود، روکش صاف‌تری خواهد داشت که در سایر روکش‌ها دیده نمی‌شود.

    با ذکر تمام این موارد متوجه شدیم که کابینت ممبران دارای ظاهری جذاب در عین سادگی است. همچنین انتخابی مقرون‌به‌صرفه‌تر نسبت به کابینت‌های چوبی را دارد و نگهداری از آن راحت‌تر است. توجه داشته باشید که در صورت خرابی نیز می‌توانید به سادگی از خدمات تعمیر آن بهره‌مند شوید. در بخش بررسی تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران به توضیح بیش‌تری در این مورد می‌پردازیم.

    کابینت ممبران سفید رنگ و کابینت نئوکلاسیک مشکی
    مقایسه کابینت نئوکلاسیک و ممبران

    تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران

    با خصوصیات و ویژگی‌های کابینت نئوکلاسیک و ممبران آشنا شدیم. حال زمان آن است که تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران را بررسی کنیم. قطعا با دانستن این موارد می‌توانید انتخاب دقیق‌تری متناسب با نیاز‌هایتان داشته باشید. همچنین در کنار استفاده کاربردی از کابینت‌ها آشپزخانه خود را به مکانی زیبا و دلچسب تبدیل کنید.

    تفاوت در جنس

    جنس مورد استفاده در کابینت نئوکلاسیک از چوب‌های با کیفیت بالا است. چوبی که در کابینت نئوکلاسیک استفاده می‌شود نسبت به سایر چوب‌ها در برابر رطوبت و آسیب‌هایی که در گذر زمان ایجاد می‌شود، مقاومت بیش‌تری دارد.

    در کابینت ممبران از مواد مصنوعی استفاده می‌شود. طبیعتا این مواد نسبت به حرارت و رطوبت از مقاومت بیش‌تری برخوردار هستند و دوام بالاتری دارند.

    تفاوت در رنگ

    طراحی کابینت نئوکلاسیک از طرح‌های سلطنتی و قدیمی الهام گرفته شده است. پس طبیعی است که در ساخت آن از رنگ‌های مشخص و به اصطلاح سنگین‌تر استفاده شود. رنگی مثل سفید، مشکی یا قهوه‌ای در این نوع کابینت‌ها به کار می‌رود.

    در کابینت‌های ممبران شما برای انتخاب رنگ مورد علاقه خود کاملا آزاد هستید. عموما رنگ‌های روشن مثل سفید، طوسی یا حتی آبی طرفدار‌های بیش‌تری در این میان دارد.

    تفاوت در قیمت

    احتمالا تا الان متوجه شده باشید که کابینت نئوکلاسیک نسبت به کابینت ممبران هزینه بیش‌تری خواهد داشت. دلیل گران‌تر بودن کابینت نئوکلاسیک نسبت به ممبران استفاده از چوب در ساخت آن و طراحی‌ها و ابزار‌هایی است که به کار می‌رود.

    با این حال که کابینت نئوکلاسیک قیمت بیش‌تری دارد نمی‌توان گفت که نسبت به کابینت ممبران عمر طولانی‌تری هم خواهد داشت. طبیعتا استفاده از چوب در کنار اصیل و شیک بودن آن چالش‌های نگهداری خاص خودش را دارد. به‌طور‌کلی کابینت ممبران قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری نسبت به کابینت نئوکلاسیک دارد.

    live-chat-web-support-svgrepo-com

    با ما در ارتباط باشید

    همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22 میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

    جمع بندی

    در این مقاله به‌طور کامل با کابینت ممبران و نئوکلاسیک آشنا شدیم. همچنین برای آن که مقایسه بهتری از این دو داشته باشیم، به‌طور جداگانه تفاوت کابینت نئوکلاسیک و ممبران را مورد ارزیابی قرار دادیم.

    به یاد داشته باشید که بهترین انتخاب برای هر فرد با توجه به شرایط و نیازهای او تعیین می‌شود. پس در این مورد به دنبال بهترین نوع کابینت نباشید زیرا هر نوعی مزایا و معایب خاص خودش را خواهد داشت. امید است با مطالعه این موارد بتوانید انتخاب کاربردی مطابق با سلیقه و نیازهای خود داشته باشید و محیط آشپزخانه‌تان را زیبایی و گرمی ببخشید. اگر به دنبال یک طراحی کابینت با شکوه و با ظرافت هستید، طراحی کابینت ممبران و کابینت  نئوکلاسیک توسط دیاکودیزاین گزینه‌ای بسیار مناسب خواهد بود. این دو نوع کابینت می‌تواند به فضای شما احساسی زیبایی و ارزشمندی بیفزاید.

    دیاکودیزاین

    سوالات متداول

    • کابینت نئوکلاسیک را در آشپزخانه کوچک می‌توان استفاده کرد؟
      بله شما با هر فضایی که در اختیار دارید می‌توانید از کابینت نئوکلاسیک استفاده کنید. گرچه به نظر می‌رسد فضا‌های بزرگ‌تر مناسب‌تر باشند، اما تمام طرح‌ها متناسب با فضای آشپزخانه شما شخصی‌سازی می‌شوند.
    • آیا کابینت ممبران با کیفیت است؟
      بله کابینت‌های ممبران از مواد مصنوعی ساخته می‌شوند که دوام بالایی را در برابر حرارت و رطوبت خواهند داشت.
    • چه ویژگی‌هایی در کابینت ممبران وجود دارد؟
      کابینت ممبران عموماً دارای رنگ‌های روشن، طراحی ساده، و مقاومت بالا در برابر رطوبت است.
    • چه تفاوت‌هایی بین کابینت ممبران و کابینت چوبی وجود دارد؟
      کابینت ممبران به دلیل استفاده از PVC، مقاومت بیشتری در برابر رطوبت دارند و نگهداری آن‌ها آسان‌تر است. همچنین، آنها دارای قیمت مقرون به صرفه‌ای نسبت به کابینت‌های چوبی هستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *