کابینت انزو سفید و قهوه ای

  • کابینت‌های ممبران و انزو 2 مدل با منوال متفاوت نئوکلاسیک و کلاسیک در بازار بسیار پرفروش هستند. برای درک تفاوت کابینت انزو و ممبران بدانید که کابینت ممبران از نظر مردم شباهت زیادی به کابینت وکیوم دارد. این نوع کابینت از چوب‌های نئوپان، طبیعی و ام دی اف تشکیل شده است. امروزه پایان کار ممبران با ورق پی وی سی وکیوم ملقب به نام خود ممبران روکش می‌شود. کابینت‌های ابزار خورده کلاسیک را می‌توان تعریف خلاصه‌ای از کابینت‌های ممبران دانست.

    کابینت انزو جنس داخلی از ورق‌های ام دی اف دارد. به وسیله دستگاه پرس وکیوم روکش موردنظر روی سطوح این نوع کابینت پرس خواهد شد. در ادامه مقاله علاوه‌بر معرفی تفاوت‌ها و شناخت کامل این دو کابینت مزایا و معایب آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. اگر قصد خرید کابینت دارید و  میان دوراهی کابینت انزو و ممبران قرار گرفته‌اید این مقاله را از دست ندهید.

    کابینت ممبران با شیار های ساده سفید رنگ
    کابینت انزو بهتره یا ممبران

    کابینت انزو بهتر است یا ممبران؟؟

    2 نمونه از کابینت‌های انزو و ممبران از منظر شکل بیرونی تفاوت‌های خاص خود را دارند. انتخاب برتری میان این دو کابینت بستگی به میزان آشپزخانه و سلیقه خودتان دارد. اگر هدف شما بخشیدن روح کلاسیکی به آشپزخانه است قطعا کابینت‌های ممبران به خوبی از عهده این کار بر می‌آیند. همچنین اگر به دنبال فضای نوینی هستید قطعا انزو انتخاب بهتری خواهد بود.

    کابینت‌ انزو کاملا براق و سفید رنگ هستند. انزو به این صورت است که نور را به خوبی انعکاس می‌دهد. انزو سبب خطای دید جلوه کردن محیط به شکلی وسیع‌تر خواهد شد. کابینت انزو با این خصلت خود متناسب برای نصب شدن در محیط‌های کوچک‌تر شده است. ممبران نیز خود در رنگ‌های گوناگونی عرضه می‌شود. نصب ممبران برای آشپزخانه‌های بزرگ و در نهایت متوسط امکان‌پذیر است.

    از تفاوت کابینت انزو و ممبران می‌توان به نظافت آن‌ها اشاره کرد. نظافت کابینت ممبران به علت حکاکی‌ها سطح آن در صورت آلودگی مقداری دشواری ایجاد می‌کند. در حالی که انزو به جهت اینکه سطوحی کاملا صاف و درخشان دارد به سادگی هرگونه آلودگی را نمایان می‌کند. انزو می‌تواند با هر نوع مواد پاک کننده‌ای مثل روز اول خود تمیز شود.

    بخش داخلی کابینت انزو از MDF و روکش آن از vacuum تشکیل شده است. روکش اصلی کابینت‌های ممبران یا vacuum نیز مشابه انزو از جنس vacuum ساخته می‌شود. فرق بسیار روشن میان این دو مدل کابینت میزان متریال اولیه و ضخامت آن‌ها است. روکش انزو بسیار ضخامت بیش‌تری را در برابر کابینت ممبران دارد. همین عامل باعث شده تا کابینت انزو دوام و ماندگاری بهتری در مواجه با رطوبت و حتی آب داشته باشد.

    کابینت انزو سفید مشکی براق در یک آشپز خانه با صندلی های مدرن
    کابینت های انزو

    معرفی کابینت انزو

    Zentique یک نام بازرگانی ایتالیایی است که کابینت با طرح انزو را خلق کرده است. تمامی کابینت‌های تولید داخل کشور نیز از این برند ایده گرفته‌اند. کابینت انزو پیوند و آمیزه ای از کابینت های گلاس و کابینت ممبران محسوب می‌شود. ضخامت ساخت برای کابینت انزو به اندازه بیست و پنج میلی متر است. تولید کنندگان داخلی محدودی تکنولوژی ساخت این سبک از کابینت‌ها را دارند. تفاوت کابینت انزو و ممبران را در انتها متن توضیح خواهیم داد.

    کابینت انزو طوسی مات در یک اشپزخانه مدرن
    مزایا کابینت های انزو

     مزایا و معایب کابینت انزو

    از طریق CNC روی درهای کابینت انزو کنده کاری‌هایی شکل می‌گیرد که از شیک و جذاب‌ترین مزایای این دسته از کابینت‌ها است. در کابینت‌های انزو به وسیله رنگ‌های پولیشی می‌توان جلوه براقی همانند کابینت های هایگلاس تولید کرد. سه مورد اصلی از مزایا این محصول عبارتند از:

    1. سفارش تولید انزو در هر ضخامتی که مد نظر مشتری باشد صورت می‌گیرد.
    2. ماندگاری و دوام چشمگیری دارند.
    3. به خاطر وجود رنگ پولیشی منجر به پوشش دهی کامل و ایجاد کالایی کاملا ضد آب است.

    یکی از معایب انزو یافتن مواد اولیه با مشخصات طرح‌های خاص است. در ادامه این بخش 4 مورد از سایر معایب این کالا را نام می‌بریم عبارتند از:

    1. روال رنگ کردن انزو، نصب کردن و به طور کلی ساخت آن از باقی کابینت‌ها پروسه بسیار زمان برتری را دارد.
    2. بکار بردن مقدار زیادی MDF سنگینی این نوع کار را بالا می‌برد. این اتفاق نیز سبب می‌شود تا لولا‌ها به مرور زمان در معرض آسیب قرار بگیرند.
    3. هزینه‌های این نوع کابینت به دلیل فرآیند تولید پیچیده آن بالاتر از کابینت‌های دیگر است.
    4. انزو تنوع رنگی کمی دارد و غالب آنها سفید هستند.

     علاوه بر این انزو حساسیت بیش‌تری نسبت به اشیا تیز دارد بنابراین تعمیر کردن آن کار دشواری است، این نیز از تفاوت کابینت انزو و ممبران است.

    کابینت های طرح دار ممبران سفید
    کابینت ممبران

    معرفی کابینت ممبران

    ممبران دارای روکشی  PVC که برداشته شده از نوعی پلاستیک Polyvinyl chloride است پدید آورده می‌شود. روکش ممبران اگر در اثر ضربه دچار پارگی نشود طول عمر و دوام خوبی را در برابر آب نشان می‌دهد. همانطور که گفته شد کابینت ممبران به vacuum نیز معروف است. همچنین، نام برابر دیگر آن به کابینت روکش PVC شهرت دارد. ممبران اغلب دارای روکش PVC مات است. کلاسیک و مدرن سبک‌هایی هستند که روی ممبران به خوبی قابلیت طراحی شدن دارند.

    نمونه‌هایی نظیر منبت، مشبک، پنجره‌ای و حکاکی که نمای سنتی زیبایی دارند در ردیف ممبران جای دارند.

    کابینت ممبران سفید با طرح های گل برجسته
    مزایا کابنت ممبران

    مزایا و معایب کابینت ممبران

    زیبایی و شباهت فراوان ممبران به چوب یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آن است. همچنین، کابینت ممبران قیمت مناسبی دارد. در ادامه چند مورد دیگر از مزایای ممبران را نام می‌بریم:

    • ممبران در هر دو سبک کلاسیک و مدرن امکان ساخته شدن دارد.
    • کاتالوگ رنگی ممبران بسیار متنوع است.
    • این کابینت‌ها بسیار لوکس هستند.

    از معایب کابینت ممبران به ظریف و حساس بودن آن می‌توان اشاره کرد. این محصول باتوجه‌به کیفیت نوع روکش نباید در برابر نور مستقیم خورشید قرار بگیرد چون سبب تغییر رنگ ممبران می‌شود. برخی افراد به دلیل پیچیدگی‌های زیاد طرح‌های ممبران علاقه‌ای به انتخاب کردن آن نداشته‌اند. از تفاوت کابینت انزو و ممبران می‌توان به نوع طرح های به‌کار رفته در آن اشاره کرد.

    تفاوت کابینت انزو و ممبران

    انزو با مغز MDF بیست و پنج میلی متر و  ممبران با مغز MDF شانزده میلی متر تفاوت عمده این دو نوع کابینت است. هرچند که فراموش نکنید که برخی از کابینت سازان گاهی تعریف‌های دیگری از میزان قطر و کلفتی ورق آن‌ها دارند.

    ضخامت vacuum انزو و ممبران نیز مشابه ضخامت‌های MDF به کار برده شده در آن‌ها مختلف است. ضخامت روکش انزو بسیار بیشتر از ممبران است. علاوه‌بر این، روکش انزو قابلیت این را دارد که از جنس پلی اورتان شود. این تغییر روکش نیز علاوه‌بر ظاهر کار روی مقاومت و قیمت کابینت نقش پررنگی دارد.

    از لحاظ هزینه‌ها تفاوت قیمتی کابیت انزو از ممبران با توجه موارد گفته شده بسیار بیش‌تر است.

    در کابینت انزو به وسیله دستگاه CNC از 4 بخش تراش می‌خورد. با این اتفاق قطر لبه ممبران بزرگ‌تر از انزو محسوب می‌شود. تفاوت ظاهری دیگری نیز همانطور که می‌دانید رنگ و طرح‌های آن‌ها است. ممبران رنگ‌های گوناگونی دارد ولی انزو تنها درخشان و سفید است.

    live-chat-web-support-svgrepo-com

    با ما در ارتباط باشید

    همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22 میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

    جمع بندی

    در این مقاله تمامی تفاوت کابینت انزو و ممبران گردآوری شده است. با مطالعه این مقاله به راحتی به تفاوت در ضخامت، لبه درها، رنگ و طرح و قیمت‌های این دو نوع کابینت پی خواهید برد. علاوه‌بر این، به صورت جامع مزایا و معایب کابینت انزو و ممبران نیز ذکر شده است. به صورت کلی این دو نوع کابینت به دلیل شباهت خود به چوب بسیار مقرون‌ به‌صرفه‌تر نیز هستند.

    منبع

    دیاکودیزاین

    سوالات متداول

    • مقاومت کابینت ممبران در برابر آب چقدر است؟
      روکش کابینت ممبران از PVC است. این جنس  روکش‌ها در برابر آب ماندگاری دارند اما نه به میزان زیادی که تماما آب پاشی شوند.
    • کابینت انزو چه رنگ هایی دارد؟
      پلی استر، پولیشی و پلی اورتان 3 رنگ‌هایی هستند که شامل کابینت انزو می‌شوند. پلی استر رنگی با کیفیت کمتر از پولیشی است. دوام کم‌تر پلی استر سبب می‌شود تا به سرعت جلای خود را از دست بدهد.
      پولیشی رنگ مرغوبی است که قیمت بالاتری از همه دارد. رنگ پولیشی مستحکم و ماندگار با حالتی کاملا درخشان است. علاوه‌بر این، با کمک پولیش کارهای تعمیراتی کابینت با سرعت بیش‌تری تمام می‌شود. رنگ پلی اورتان کاملا مات است همچنین قیمت کم‌تر و دوام خوبی نیز در برابر گرما و آب دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *