تفاوت کابینت انزو و نئوکلاسیک

  • به طور کلی کابینت آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش های خانه بوده و در طرح های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه کابینت های نوین اغلب در دسته های مختلف مانند کلاسیک، نئوکلاسیک، انزو و… تقسیم بندی می شوند. تفاوت کابینت انزو و نئوکلاسیک اغلب در رنگ بندی و نوع طراحی آنها بوده و هر کدام جلوه‌ی گوناگونی به دکوراسیون آشپزخانه هدیه می دهد.

    کابینت طرح enzo

    کابینت طرح انزو در حقیقت محصولی از شرکت های ایتالیایی بوده و یکی از سبک های پرطرفدار به حساب می آید. همچنین ساخت این مدل کابینت ملزم به استفاده از ماشین آلات پیشرفته بوده و تا حدودی سخت می باشد. متریال اصلی مصرفی برای کابینت انزو، ام دی اف بوده و استحکام آن با توجه به ضخامت بالا، بسیار مناسب است. به عبارتی علت ضخامت بیشتر طرح انزو در مقایسه با طرح های دیگر، حکاکی های عمیق موجود بر روی این مدل کابینت است.

    از طرفی وزن بالای درب های این نوع کابینت، این امکان را به آنها می دهد تا از مقاومت زیادی در برابر اجسام سنگین برخوردار باشند. enzo در سه رنگ پلی استر، پلی اورتان براق و پولیشی تولید می شود. در نتیجه ضخامت بالا و متریال اولیه این نوع کابینت موجب افزایش قیمت آن نسبت به سایر مدل ها می شود.

    استفاده از سبک انزو برای فضاهای کوچک
    معرفی کابینت انزو

    ویژگی های کابینت به سبک انزو

    کابینت های enzo از مزایا و معایب زیادی برخوردارند که در اینجا به چند مورد از آن اشاره خواهیم کرد:

    1. ضخامت درب های کابینت انزو بسیار مناسب بوده و شیارهای موجود بر روی درب ها، به افزایش استحکام کابینت کمک می کنند.
    2. تفاوت کابینت انزو و نئوکلاسیک در زمینه طراحی به گونه ای است برای طرح انزو، از سی ان سی استفاده می شود. این امر سبب می گردد تا جلوه بی نظیری به فضای آشپزخانه القا شود.
    3. استفاده از رنگ های براق و پولیشی برای کابینت های enzo، به زیباتر شدن آنها کمک می کند.
    4. در مواقعی که جنس ورق های ام دی اف مصرفی برای این نوع کابینت مرغوب نباشد، محصول دچار شکستگی شدید و ترک خوردگی می شود. بنابراین هنگام خرید باید از مرغوب بودن ورق ام دی اف به کار برده اطمینان حاصل کنید.
    تفاوت کابینت انزو و نئوکلاسیک در ضخامت درب ها
    معرفی کابینت نئوکلاسیک

    معرفی کابینت‌های neoclassical

    کابینت‌ نئوکلاسیک یکی دیگر از سبک های جدید بوده و از ایده های معماری نئوکلاسیک برای طراحی آن استفاده می شود. معماری نئوکلاسیک در واقع یک آشپزخانه ساده و کاربردی را به شما هدیه می دهد. همچنین این مدل کابینت از المان های تزئینی بسیار ساده ای برخوردار بوده و دارای ظاهری مدرن تر می باشد. به عبارتی طرح نئوکلاسیک تلفیقی از هنر، طرح های اشرافی و مدرنیته است. از مشخصات بارز کابینت نئوکلاسیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. در طراحی این نوع کابینت، از طرح های ساده تری به همراه جزئیات ظریف استفاده می شود.
    2. خطوط منحنی ظریف و دایره ای شکل به راحتی در طرح های کابینت نئوکلاسیک دیده می شوند.
    3. طرح نئوکلاسیک در رنگ های متنوعی مانند طوسی، قهوه ای روشن و سفید به صورت ملایم و سرد مورد استفاده قرار می گیرد.
    4. تقارن یکی از مهم ترین رکن هایی است که در طراحی این مدل کابینت مورد توجه قرار داده می شود.
    5. کابینت های نئوکلاسیک در حقیقت برای تمام آشپزخانه های بزرگ و کوچک مناسب هستند.
    6. جهت ساخت این مدل کابینت اغلب از سنگ برای سطح بیرونی یا پیشخوان استفاده می شود.
    7. برای آشپزخانه های نئوکلاسیک معمولا از لوازم سنتی و کلاسیک استفاده می شود. این امر یکی از نکات در تفاوت کابینت انزو و نئوکلاسیک است چرا که آشپزخانه انزو، به لوازم مدرن تر نیاز دارد.
    8. در نهایت از ویژگی های مهم این کابینت‌ می توان به ارتفاع بلند و عمق زیاد آنها اشاره کرد.
    ارتفاع بلند کابینت های نئوکلاسیک
    کابینت نئوکلاسیک چه مزایا و معایبی دارد؟

    ویژگی‌های کابینت سبک نئوکلاسیک

    در ادامه به بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی کابینت‌های نئوکلاسیک می پردازیم:

    1. در مواردی که از رنگ نامرغوب برای این سبک استفاده شود، رنگ کابینت بسیار کدر شده و منجر به لب پریدگی آن نیز می شود.
    2. کابینت های نئوکلاسیک در برابر لوازم تیز و برنده، بسیار آسیب پذیر هستند.
    3. رطوبت و حرارت باعث آسیب دیدن این نوع کابینت ها می شود.
    4. حکاکی ها و رنگ کابینت نئوکلاسیک در مقایسه با سایر کابینت ها بسیار حساس است.
    5. اگر درب کابینت ها دچار آسیب شود، امکان ترمیم، تعمیر و رنگ آمیزی آنها وجود ندارد.
    6. قرار دادن لوازم خیس و مرطوب داخل کابینت منجر به باد کردن فضای داخلی می شود.
    7. استفاده از مواد شوینده قوی و آب باعث آسیب دیدن درب ها و کدر شدن رنگ کابینت می شود. جهت نظافت این مدل کابینت باید از دستمال نم دار استفاده شود.
    8. کابینت نئوکلاسیک در واقع از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است.
    9. این مدل تلفیقی از کابینت های کلاسیک و مدرن بوده و دارای طراحی بی نظیری نیز می باشد.
    10. استفاده از رنگ پلی اورتان برای این مدل کابینت، به نظافت آسان آن کمک بسیاری می کند.
    11. رنگ براق مورد استفاده برای این نوع کابینت موجب افزایش جذابیت محصول شده و از کدر شدن درب ها جلوگیری می کند.
     رنگ های گرم موجود در سبک نئوکلاسیک
    بررسی تفاوت های کابینت نئوکلاسیک و انزو

    بررسی تفاوت‌ های انزو و نئوکلاسیک

    کابینت‌های انزو در حقیقت برگرفته از طرح های ساده بوده و با استفاده از رنگ هایی مانند سفید، طوسی و بلوط ساخته می شوند. پایه های این مدل کابینت اغلب به صورت ساده و عمودی بوده و انتخاب مناسبی برای فضاهای کوچک به حساب می آیند. با توجه به داشتن طرح های شیک، انزو یک گزینه بی نظیر برای تمام سبک ها است. در مقابل، بررسی تفاوت کابینت انزو و نئوکلاسیک نشان می دهد که کابینت های نئوکلاسیک دارای طرح های پیچیده به همراه جزئیات هستند.

    به عبارتی دیگر، از طرح های بی نظیر معماری کلاسیک همچون تراشکاری، نقش برجسته و طراحی سنتی برای ساخت این مدل کابینت استفاده می شود. همچنین مدل نئوکلاسیک برخلاف انزو، از رنگ های گرم مانند قهوه ای و مشکی برای ایجاد طراحی های کلاسیک استفاده می کند.

    کابینت های نئوکلاسیک برگرفته از یک سبک لوکس بوده و انتخاب مناسبی برای دکوراسیون های کلاسیک و پیچیده می باشند. به دنبال این امر، کابینت‌های انزو اغلب برای دکوراسیون های مدرن و ساده مورد استفاده قرار می گیرند.

    یکی دیگر از مهم ترین نکات در بحث تفاوت کابینت انزو و نئوکلاسیک، انتخاب هر کدام متناسب با محیط زندگی است. به عنوان مثال کابینت های مدل انزو اغلب برای محیط های کوچک و کابینت های نئوکلاسیک برای محیط های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین برای ساخت طرح انزو از پی وی سی و ام دی اف و جهت ساخت طرح نئوکلاسیک از چوب های گران قیمت استفاده می شود.

    قیمت به صرفه کابینت های نئوکلاسیک
    انواع رنگ و طرح کابینت نئوکلاسیک و انزو

    مقایسه رنگ و طرح انزو و نئوکلاسیک

    برای کابینت های آشپزخانه نئوکلاسیک اغلب رنگ های گرم و معتدل مانند طوسی، سبز، آبی و قهوه ای انتخاب می شوند. همچنین از برخی رنگ های خاص مانند قرمز و مشکی به عنوان نوعی رنگ مکمل برای سایر رنگ ها استفاده می شود. بنابراین محدودیتی در انتخاب رنگ برای کابینت های چوبی نئوکلاسیک وجود ندارد. در مقابل، کابینت های انزو دارای رنگ بندی های مختلفی هستند که به شرح زیر می باشد:

    طرح انزو با رنگ پلی اورتان:

    این رنگ در حقیقت دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید و رطوبت است. همچنین پلی اورتان از شفافیت و قیمت پایین تری نسبت به سایر کابینت ها برخوردار می باشد. عمده تفاوت کابینت انزو و نئوکلاسیک، در واقع هزینه پایین تر رنگ های انزو نسبت به سایر کابینت ها است.

    کابینت انزو با پلی استر:

    پلی استر اغلب از محبوبیت کمتری نسبت به رنگ های دیگر برخوردار بوده و در برابر رطوبت، میزان شفافیت خود را از دست می دهد.

    طرح انزو با رنگ های پولیشی:

    یکی از پرطرفدارترین رنگ های کابینت انزو، رنگ پولیشی است. این رنگ دارای شفافیت و کیفیت بسیار بالایی بوده و درخشندگی خود را به مرور زمان از دست نمی دهد.

    بررسی کابینت انزو و نئوکلاسیک از نظر قیمت

    قیمت کابینت های انزو در واقع با توجه به متریال مصرفی، بیشتر از سایر کابینت ها است. مواد اولیه این سبک، ورق ام دی اف مرغوب با ضخامت بالا است که به افزایش استحکام کابینت کمک زیادی می کند. همچنین روند ساخت پیچیده این محصول، یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت آن می باشد. به دنبال این امر، نحوه محاسبه قیمت کابینت های آشپزخانه انزو اغلب متناسب با رنگ و ابعاد استاندارد آنها انجام می شود.

    از طرفی قیمت کابینت های نئوکلاسیک متناسب با طراحی و مواد اولیه مشخص می شود. به عنوان مثال، طرح نئوکلاسیک چوبی دارای قیمت بالاتری نسبت به طرح نئوکلاسیک ممبران است. به عبارتی دیگر این سبک، از طرح ها و منبت کاری های ساده تر و قیمت پایین تری برخوردار است.

    live-chat-web-support-svgrepo-com

    با ما در ارتباط باشید

    همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22 میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

    نتیجه گیری

    در نتیجه انتخاب بین این سبک ها با بررسی تفاوت کابینت انزو و نئوکلاسیک، متناسب با سلیقه های گوناگون برای دکوراسیون آشپزخانه انجام می شود. هر دو مدل کابینت دارای طراحی های منحصر به فردی بوده و جلوه زیبایی به فضا و روح آشپزخانه هدیه می دهند.

    منبع:  parax wood

    دیاکو دیزاین

    سوالات متداول

    تفاوت کابینت انزو و نئوکلاسیک چیست؟

    کابینت انزو طراحی ساده‌تر و مدرن‌تری دارد و از رنگ‌های سفید و طوسی استفاده می‌کند. کابینت نئوکلاسیک طراحی پیچیده‌تر و کلاسیک‌تری دارد و از رنگ‌های گرم‌تر مثل قهوه‌ای و مشکی استفاده می‌کند.

    تفاوت قیمت کابینت‌های انزو و نئوکلاسیک چیست؟

    کابینت‌های انزو به دلیل مصرف متریال مرغوب و طراحی پیچیده‌تر، قیمت بالاتری دارند. کابینت‌های نئوکلاسیک با طرح‌ها و منبت‌کاری‌های ساده‌تر، قیمت پایین‌تری دارند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    10 کامنت

    • عالی بود توضیحاتتون. من میخوام مشاوره بگیرم ازتون باید چیکار کنم؟

    • برای خونه ای که قصد بازسازی و مرمتش رو داریم به نظر شما کدوم نوع کابینت بهتره؟

      • سلام دوست عزیز
        بهتر است در اینباره اطلاعات بیشتری به ما بدهید تا بهترین کابینت را به شما معرفی نماییم. لطفا برای دریافت مشاوره با شماره 02133067824 تماس بگیرید.

      • هر کدام از کابینت انزو و کابینت نئو کلاسیک مزایا و معایب خودشون رو دارند که شما باید بر اساس ویژگی هایی که مد نظرتون هست کابینت مناسب رو انتخاب کنید

    • من این کابینت رو برای آشپز خانه خود انتخاب کردم و واقعا راضی هستم به بقیه دوستان هم پیشنهاد می‌کنم

      • خوشجالیم که راضی بودید. کابینت سوپر مات از دسته کابینت های گلاس جزو کابینت های به روز و مدرن به حساب می‌اید که به دلیل مات بودن مورد علاقه خیلی از عزیزان است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *