• صنعت کابینت سازی به طور مداوم در حال تغییر و تحول است و به طور پیوسته با متریال و طرح‌های جدیدی در چیدمان منازل روبرو می‌شویم. چنانچه قصد انتخاب مدل کابینت برای منزل خود را دارید و سری به سایت‌های مختلف تولید و فروش کابینت زده باشید، احتمالا در میان انبوهی از مدل‌ها و سبک‌های متنوع سردرگم می‌شوید و انتخاب بسیار مشکلی خواهید داشت. در این میان برخی افراد ترجیح می‌دهند که به سراغ انواع مدل‌های کابینت جدید و ترند شده بروند تا در یک دامنه انتخاب محدود تر بتوانند کابینت متناسب با سلیقه خود را سفارش دهند. از جمله جدید ترین طرح‌های به کار رفته در ساخت کابینت که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است، استفاده از طرح کابینت میله ای است که در این طراحی، کابینت هایی با درب‌های میله ای و راه راه هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به صورت مختصر به بررسی این مدل از کابینت‌ها بپردازیم.

    کابینت میله ای چیست؟

    به دلیل اینکه کابینت‌های میله ای مدت زیادی نیست که در صنعت کابینت سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیاری افراد ممکن است آشنایی چندانی با این طرح از کابینت نداشته باشند.کابینت‌های میله ای که با عناوین دیگری از جمله راه راه یا آجدار نیز در بین کابینت سازان و مشتریان شناخته می‌شوند، از جمله کابینت‌های جدیدی هستند که به تازگی در دکوراسیون داخلی منازل مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حالت کلی تفاوت اصلی این کابینت‌ها با انواع دیگر در شکل درب آنهاست که حالتی شیاردار و راه راه دارد. این دسته از کابینت‌ها به دلیل حس سه بعدی و عمقی که در نمای ظاهری دارند، مورد توجه طراحان  و مصرف کنندگان قرار دارند و اگر بخواهیم در دسته بندی‌های اصلی کابینت‌ها قرارشان دهیم، شباهت بسیار زیادی به نوع کابینت ممبران دارند می‌توان آنها را در رده کابینت‌های نئوکلاسیک نیز قرار داد، هر چند که در برخی موارد نیز جز انواع مدرن تقسیم بندی می‌شوند، البته مهمترین تفاوت کابینت‌های میله ای با انواع معمول ممبران وجود درب هایی است که به طور کامل با شیارهای یکنواخت پوشانده شده اند. برای پوشش بیرونی کابینت میله ای می‌توان از مواد پی وی سی یا رنگ‌های پلی اورتان استفاده کرد.

    کابینت طرح میله ای قهوه ای رنگ
    متریال کابینت میله ای

     کابینت میله ای از چه متریالی ساخته می‌شود؟

    در حالت کلی برای ساخت انواع کابینت از ورق‌های ام دی اف استفاده می‌شود و کابینت‌های میله ای نیز در بیشتر موارد از ورق‌های با کیفیت ام دی اف ساخته می‌شوند که درب آنها با استفاده از دستگاه‌های مخصوص به صورت شیار دار در می‌آیند. البته در برخی موارد برای ساخت درب این نوع کابینت از نوارهای چوب که با چسب‌های مخصوص بر روی سطحی از ام دی اف متصل می‌شوند، استفاده می‌شود. مشابه این فرایند در تولید برخی پانل‌های چوبی که در دکوراسیون داخل منازل به کار می‌روند نیز انجام می‌شود.

    علاوه بر ام دی اف در برخی نمونه‌ها از ورق‌های تمام چوب که با رنگ پلی اورتان یا دیگر رنگها، رنگ آمیزی شده اند نیز استفاده می‌شود؛ البته در این صورت قیمت تمام شده کابینت‌های میله ای افزایش زیادی پیدا می‌کند و چندان به صرفه نخواهد بود.

     رنگ بندی کابینت طرح میله ای

    کابینت‌های میله ای به عنوان سبکی نو در طراحی آشپزخانه معمولا در ترکیب با طرح‌های کابینت نئوکلاسیک و مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل تنوع رنگ مختلف قابلیت سازگاری با انواع سبک‌های به کار رفته در چیدمان آشپزخانه را دارند. از جمله رایجترین رنگ‌های مورد استفاده برای کابینت‌های درب میله ای می‌توان به رنگ‌های قهوه ای سوخته و روشن، آبی ، سبز و سفید اشاره کرد. البته همان طور که گفته شد طیف‌های رنگی متنوعی از این متریال در کابینت سازی به کار می‌رود و در برخی موارد از رنگهای طرح دار و لکه دار کابینت‌های راه راه نیز در دکوراسیون آشپزخانه استفاده می‌شود.

    کابینت میله ای مدرن
    مزایا و معایب کابینت میله ای

     مزایا و معایب کابینت میله ای

    همانند تمامی انواع کابینت‌ها ؛ کابینت میله ای نیز به دلیل مزایای و معایبی که دارد در بین طراحان و مصرف کنندگان طرفداران و منتقدان خاص خود را دارد، در ادامه به بیان برخی از مهمترین این مزیت‌ها و ایرادات خواهیم پرداخت:

    مزایای کابینت‌های میله ای:

    • جدید و به روز بودن کابینت‌های میله ای
    • امکان هماهنگ شدن با سبک‌های مختلف طراحی دکوراسیون
    • طول عمر بالا در صورت مقاومت صحیح
    • تنوع رنگ بالا متناسب با انواع سلیقه مصرف کنندگان
    • امکان استفاده ترکیبی در کنار کابینت‌های مدرن و با طراحی‌های ساده

    در کنار این مزایا، استفاده از این کابینت‌ها با برخی معایب نیز همراه است که از جمله مهمترین آنها عبارتند از:

    • مشکل در تمیز کاری سطح بیرونی درب کابینت
    • عدم سازگاری با طرح‌های کلاسیک
    • محدود بودن برند‌های تولید کننده این سبک از کابینت به دلیل تازگی این طرح
    live-chat-web-support-svgrepo-com

    با ما در ارتباط باشید

    همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22 میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

     سفارش کابینت میله ای از دیاکودیزاین

    پیش از آنکه به سراغ سفارش کابینت‌های میله ای بروید، ابتدا بهتر است با مشاوران متخصص در زمینه طراحی و اجرای دکوراسیون داخل خانه مشورت نمایید تا با بررسی دقیق فضای داخلی منزل شما و همچنین در نظر گرفتن سلیقه بصری شما، در انتخاب رنگ و طرحی متناسب به شما کمک نمایند. از جمله برند‌های معتبر و با تجربه در زمینه ساخت و اجرای کابینت، مبلمان و دکوراسیون داخلی منازل و ادارات،  شرکت دیاکودیزاین است که می‌توانید با سفارش کابینت میله ای از این برند، ضمن اطمینان از کیفیت و دوام متریال به کار رفته در محصولات ارائه شده، این خدمات را با قیمت مناسب دریافت نمایید. ضمن آنکه با مشورت کارشناسان مجرب این شرکت می‌توانید در انتخاب طرح و رنگ دلخواه خود نیز از مشاوره ای حرفه ای برخوردار شوید.

    دیاکودیزاین

     سوالات متداول

    • مهمترین تفاوت کابینت‌های میله ای با دیگر کابینت‌های چیست؟

    این مدل از کابینت در اسکلت بندی معمولا از ام دی اف ساخته می‌شود و مهمترین تفاوت ساختاری آن با دیگر انواع کابینت، طرح و فرم درب به کار رفته در آن می‌باشد.

    • برای ساخت کابینت‌های میله ای یا راه راه از چه موادی استفاده می‌شود؟

    مهمترین متریال به کار رفته در تولیدی این نوع کابینت ، ام دی اف است که معمولا با رنگ هایی مانند پلی اورتان یا پوششی از پی وی سی پوشانده می‌شوند.

    • مهمترین مزایا و معایب کابینت‌های راه راه یا میله کدامند؟

    از جمله مهمترین مزایا می‌توان به جدید بودن و سازگاری با بسیاری از سبک‌های طراحی دکوراسیون اشاره کرد و مهمترین ایرادات این نوع کابینت نیز تمیز کردن مشکل آن و  عدم سازگاری با طراحی‌های کلاسیک می‌باشد.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۵ رای

    6 کامنت

    • سلام. این نوع کابینت ها جزء کدوم دسته از کابینت ها هستن؟

    • آیا کابینت‌های میله‌ای مناسب فضاهای کوچک هستند؟

      • سلام. بله، کابینت‌های میله‌ای به دلیل طراحی ساده و ظریفشان، برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند.

    • سلام وقت بخیر. برای کابینت انزو لطفا راهنمایی کنید که چجوری میتونم استعلام قیمت بگیرم. ممنونم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *