• درآمد تولید کابینت تمام چوب در ایالات متحده تا سال 2024 به حدود 13 میلیارد دلار خواهد رسید. کابینت‌های چوبی به‌دلیل تنوع بالا در طراحی، عمر بالا و زیبا‌بودن از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. همین‌طور جز اصلی هر آشپزخانه محسوب می‌شوند؛ زیرا اولین چیزی که وقتی وارد آشپزخانه می‌شویم، نظر ما را جلب می‌کند، کابینت‌های آشپزخانه هستند. در این مقاله انواع کابینت‌های چوبی، مزایا و معایبشان را بررسی می‌کنیم

    انواع کابینت چوبی

    به کابینت‌هایی که از چوب طبیعی درختان تولید می‌شوند، کابینت تمام چوبی می‌گویند. کابینت چوبی بر‌اساس چوب‌هایی که از آن ساخته می‌شود به بلوط قرمز، افرا، گیلاس، کاج و گردو تقسیم می‌شود که در ادامه این‌ها را بررسی می‌کنیم.

    بلوط قرمز؛ مناسب برای کابینت های سنتی

    بلوط قرمز چوب بادوام، قوی و به‌نسبت ارزانی محسوب می‌شود. درواقع کابینت‌های بلوط قرمز طرح دانه‌ای برجسته‌ای در‌خود دارند. به‌همین دلیل در ساخت کابینت‌های سنتی ‌استفاده قرار می‌شوند. علاوه‌بر این بلوط قرمز را به‌صورت سفارشی و نیمه‌سفارشی می‌توان خریداری کرد..

    بلوط سفید

    بلوط سفید همانند بلوط قرمز عمر بالایی دارد. اما از بلوط قرمز مستحکم‌تر اسـت. همچنین بلوط سفید در مقایسه بلوط قرمز دانه‌های ظریفتر و طرحواره‌های طلایی‌تر در مدل‌های خود دارد. بااین حال کابینت های بلوط سفید بیشتر در صنایع‌دستی و هنری استفاده می‌شوند. به‌همین دلیل اغلب آن را به‌صورت سفارشی خریداری می‌کنند.

    افرای سخت؛ روشن و کم چگال

    چوب افرا ریزدانه، روشن‌رنگ و کم‌چگال است. با‌این وجود نسبت به چوب بلوط قیمت بالاتری دارد.

    کابینت‌های افرای سخت مانند کابینت ممبران ممکن است لکه‌دار شوند.، بنابراین، با پوششی شفاف یا طبیعی می‌توان لکه‌ها را از بین برد. علاوه‌بر این با این عمل به کابینت افرای سخت ظاهری مدرن می‌بخشیم.

    گردو؛ مناسب برای استایل روستایی

    چوب گردو از بلوط سبکتر است. اما از نظر الگوی دانه‌ای و استحکام مشابه یکدیگر است. بااین حال رنگ زرد و خامه‌ای چوب گردو ممکن است لکه‌دار شود. بنابراین، مانند افرا، رنگ‌های زرد کابینت‌ گردو را با پوششی شفاف یا طبیعی می‌پوشانند که با این عمل به کابینت گردو به ظاهر آشپزخانه‌ها طرحی محلی و روستایی اضافه می‌کنیم. به‌همین خاطر برای طرفداران دکوراسیون  روستایی طرحی جذاب محسوب می‌شود.

    گیلاس؛ مقاوم در برابر ضربه

    کابینت‌های از جنس گیلاس به‌دلیل سختی بالا در برابر ضربه و آسیب مقاوم هستند. علاوه‌بر این رنگی قرمز یا قهوه‌ای مایل به قرمز دارند که به آشپزخانه ظاهری کلاسیک و خاص می‌بخشد.

    کاج؛ مناسب برای استایل روستایی

    چوب کاج تنها چوب نرمی محسوب می‌شود که از آن در کابینت‌سازی استفاده می‌شود. بااین وجود نسبت به چوب‌های سخت  تورفتگی بیشتری در آن می‌توان ایجاد کرد همچنین. به‌طور معمول گره‌هایی دارد که از آن در ساخت استایل‌های روستایی استفاده می‌شود.

    توس

    توس، چوبی بادوام و ریزدانه است که نسبت به افرا رنگ تیره‌تری دارد. با یک پوششی خوب  می‌توان به چوب توس ظاهری لاکچری و گران بخشید. همچنین چوب‌های توس قابل رنگ‌آمیزی هستند. برای همین، با رنگ‌آمیزی مناسب ظاهر کابینت توس را همانند کابینت‌های افرا یا گیلاس را درآورد.

    چوب خاکستر

    چوب خاکستر از نظر استحکام و دوام مانند بلوط است. ولی نسبت به بلوط رنگ روشنتر و شکل برجسته‌تری دارد. با پوشش‌دهی مناسب چوب خاکستر می‌توان به آن ظاهری مدرن عطا کرد. بااین حال چوب‌های خاکستر بیشتر به صورت سفارشی قابل خریداری هستند.

    مزایا و معایب کابینت چوبی

    کابینت‌های چوبی با‌وجود مزایایی مانند زیبایی و عمر بالا معایبی هم دارند که هر دو مورد را با هم بررسی می‌کنیم.

    مزایا:

    • مقاوم
    • در صورت نگهداری و مراقبت خوب، عمر بالایی دارند
    • ظاهری زیبا و باکلاس
    • تنوع بالا
    • حامی محیط زیست

    معایب

    • هزینه بالا نسبت به سایر کابینت‌ها
    • نیاز به مراقبت و نگهداری مداوم
    • حساس در برابر رطوبت و آب
    • کابینت های تمام چوب ممکن است در صورت نگهداری نادرست در معرض حمله موریانه‌ها قرار گیرند.

    مدل های کابینت چوبی

    در این بخش عکس‌هایی از کابینت‌هایی که به‌ترتیب آن‌ها را معرفی کرده‌ایم را مشاهده می‌کنید.

    آشپزخانه مدرن با کابینت چوبی بلوط سفید
    بلوط سفید
    آشپزخانه طرح کلاسیک با کابینت از جنس بلوط قرمز
    بلوط قرمز
    کابینت جوبی از جنس خاکستر
    چوب خاکستر
    آشپزخانه چوبی گردو
    چوب گردو
    کابینت هایی از جنس چوب گیلاس
    چوب گیلاس
    آشپزخانه با کابینت چوب افرا
    کابینت چوبی با چوب افرا
    live-chat-web-support-svgrepo-com

    با ما در ارتباط باشید

    همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22 میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

    سخن پایانی

    کابینت تمام چوب نوعی کابینت به‌شمار می‌آید که به‌طور 100% از چوب درختانی مانند بلوط سفید، بلوط قرمز، افرا، گردو،گیلاس، کاج و توس ساخته می‌شود. کابینت‌های چوبی به‌دلیل زیبایی و عمر بالایی که دارند محبوب و پرفروش به‌شمار می‌آیند. بااین حال گران هستند و به مراقبت بیشتری نسبت سایر کابینت‌ها نیاز دارند. اما در هر حال از تنوع خوبی هم برخوردار هستند.
    اگر هر گونه سوالی راجع‌به کابینت‌های چوبی داشتنید، با کارشناسان مجموعه تماس بگیرید.

    منبع

    دیاکودیزاین

    سوالات متداول

    • چرا کابینت‌های چوبی از محبوبیت زیادی برخوردار هستند؟
      کابینت‌های چوبی به دلیل تنوع در طراحی، عمر بالا، و زیبایی از محبوبیت زیادی برخوردارند.
    • در طراحی آشپزخانه کابینت های چوبی چه اهمیتی دارد؟
      کابینت‌ از جمله عناصر اصلی هستند که اولین چیزی هستند که نظر را به خود جلب می‌کنند، بنابراین اهمیت زیادی به طراحی و جلوه ظاهری آن‌ها داده می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *