کابینت حجمی چیست؟

درباره کابینت های حجمی بیشتر بدانید.


  • کابینت حجمی همان چیزی است که در یک آشپزخانه کوچک به آن احتیاج دارید. یکی از مشکلاتی که در آشپزخانه های کوچک وجود دارد این است که نمی توان به اندازه کافی در آشپزخانه کابینت نصب نمود. این موضوع باعث می شود تا نتوان بسیاری از ظروف را در آشپزخانه نگهداری کرد. کابینت حجمی یکی از راه هایی است که می توانید با استفاده از آن فضای بیشتری را برای ذخیره سازی ظروف در آشپزخانه در اختیار داشته باشید. در مقاله حاضر قصد داریم تا به معرفی جدید ترین مدل های این کابینت بپردازیم. با ما در ادامه همراه باشید.

     کابینت حجمی چیست؟

    همان طور که گفته شد، کابینت حجمی به کابینتی گفته می شود که فضای ذخیره سازی در آن بیشتر است. این فضای ذخیره سازی بیشتر به کمک دو روش ممکن می شود. در طراحی آنها، طراح سعی می کند تا از تمام فضاهای موجود در آشپزخانه استفاده کند و حدالامکان فضای کابینت های در دسترس را بیشتر کند. علاوه بر این، در کابینت حجمی عمق بیشتری در اختیار مشتری قرار می گیرد که باعث می شود تا فضای ذخیره سازی بیشتر شود. کابینت های حجمی برای آشپزخانه های مناسب هستند که متراژ آنها کوچک باشد. به لطف این کابینت ها می توانید تعداد بسیار بیشتری از ظروف را درون آشپزخانه جا دهید.

    مدل های جدید و 2024 کابینت حجمی نصب شده در آشپزخانه
    طراحی شیک در مدل های کابینت حجمی

     طرح کابینت حجمی

    مهم ترین نکته ای که در طراحی در نظر گرفته می شود این است که فضای ذخیره سازی در بیشترین حالت ممکن در اختیار مشتری قرار داشته باشد. بدین منظور، طراح کابینت علاوه بر اینکه از کابینت هایی با عمق بیشتر استفاده می کند از تمام فضای آشپزخانه نیز بهره می گیرد تا بیشترین مقدار کابینت در اختیار مشتری باشد. به همین دلیل در ساخت کابینت های حجمی از گوشه های آشپزخانه یا جاهای پرت نیز برای ساخت کابینت استفاده می شود در حالی که در کابینت های معمولی چنین فضاهایی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

    خانه ای با آشپزخانه و کابینت های حجمی سبز
    کابینت های حجمی چه ویژگی هایی دارند؟

     ویژگی کابینت های حجمی

    بعد از اینکه با کابینت حجمی آشنا شدیم می خواهیم کمی هم در رابطه با ویژگی های آن صحبت کنیم. این نوع کابینت ها دو ویژگی مهم دارند؛ که عبارت اند از ظاهر ساده و طراحی هوشمندانه که هر دوی آنها سبب محبوبیت کابینت های حجمی شده اند.

    ظاهر ساده

    در طراحی کابینت های حجمی معمولا از طرح های ساده استفاده می شود. اگر کابینت های مدل حجمی را دیده باشید مطمئنا متوجه شده اید که در طراحی این کابینت ها خبری از به کار بردن المان های پیچیده نبوده است. به همین دلیل می توان طراحی آنها را تا حد زیادی شبیه به کابینت های مدرن دانست.

    طراحی هوشمندانه

    همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، این مدل از کابینت ها مخصوص خانه های با آشپزخانه های کوچک است. در ساخت این کابینت ها، طراح باید سعی کند تا به روش های مختلف فضای بیشتری را برای ایجاد کابینت در اختیار مشتری قرار دهد. به همین دلیل، در ساخت کابینت های حجمی تنها بحث عمق و اندازه مطرح نیست و طراحی نیز به گونه ای انجام می شود که بیشترین تعداد کابینت در آشپزخانه نصب شود. به عنوان مثال، طراح در ساخت سعی می کند تا از گوشه های آشپزخانه نیز برای ساخت کابینت استفاده کند یا با قرار دادن ویترین های دکوری، زیبایی آشپزخانه را بیشتر کند.

    نمونه ای از کابینت حجمی نصب شده با رنگ سفید
    کابینت های حجمی مدل های مختلفی دارند.

     انواع کابینت حجمی

    کابینت های حجمی را در انواع سبک های مختلف و از جنس های گوناگون تولید می کنند. در واقع این مدل از کابینت ها محدود به یک جنس خاص نیستند و تنها تفاوت آن با کابینت های دیگر در فضای ذخیره سازی بیشتر است. در ادامه به معرفی انواع این کابینت می پردازیم.

    کابینت حجمی کلاسیک

    این کابینت یکی از گران ترین کابینت های حجمی است. در طراحی این کابینت از طرح های مختلفی استفاده می شود و طراحی آن از سایر کابینت ها شلوغ تر است. جنس کابینت کلاسیک می توان از نوع تمام چوب یا ممبران باشد. این کابینت معمولا در آشپزخانه های بزرگ تر که دکوراسیون قدیمی دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

    کابینت نئوکلاسیک

    این کابینت از لحاظ طراحی و ساخت شباهت بسیار زیادی به کابینت کلاسیک دارد. در واقع کابینت نئو کلاسیک را می توان مدل به روز شده کابینت کلاسیک دانست. در طراحی کابینت نئوکلاسیک از طرح های ساده و در عین حال ظریف استفاده می شود که باعث می شود تا ظاهر آشپزخانه بسیار لوکس و زیبا باشد.

    با کابینت نئوکلاسیک بیشتر آشنا شوید.

    کابینت حجمی مدرن

    طراحی کابینت مدرن نسبت به کابینت های کلاسیک بسیار ساده تر است. این کابینت ها در انواع مختلفی ساخته می شوند که یا یک دستگیره ساده دارند و یا اینکه بدون دستگیره هستند. البته برخی از کابینت های مدرن نیز دارای دستگیره مخفی هستند. از این نوع کابینت در خانه هایی با دکوراسیون های مدرن استفاده می شود.

    کابینت حجمی انزو

    یکی دیگر از مدل های کابینت حجمی، انزو است. این کابینت ها طراحی ساده و در عین حال خاصی دارند که باعث می شود تا از سایر کابینت ها متمایز شوند. در ساخت برخی از این کابینت ها از تاج و سرستون نیز استفاده می شود.

    درباره کابینت انزو بیشتر بدانید.

    کابینت های گلاس

    های گلاس را می توان نوعی کابینت ام دی اف دانست با این تفاوت که روکش کابینت از گلاس ساخته می شود که درخشندگی بیشتری دارد. این درخشندگی باعث می شود تا محیط بزرگ تر و در اصطلاح دل باز تر نشان داده شود. قیمت مناسب در کنار تنوع مختلفی که دارد سبب شده است تا جز محصولات مورد علاقه مشتریان به شمار رود.

    کابینت های گلاس چیست؟

    نمونه ای از کابینت حجمی نصب شده با رنگ سفید

    مزایای کابینت حجمی

    احتمالا تا اینجای مقاله خودتان بتوانید مزایای این کابینت را حدس بزنید. با این وجود در ادامه به بررسی مزایای آنها می پردازیم.

    تمیزکاری آسان

    همان طور که گفته شد، از جمله اصلی ترین ویژگی های کابینت های حجمی طراحی ساده آنهاست. همین طراحی ساده باعث می شود تا تمیز کاری آنها نیز راحت تر شود و به راحتی و در کم ترین زمان بتوان کابینت را تمیز نمود.

    تنوع و کیفیت بالای متریال

    همان طور که در بخش های قبل مشاهده کردید، این نوع کابینت با انواع جنس های مختلف ساخته می شود که سبب می شود تا این امکان در اختیار شما باشد تا بر اساس دکوراسیون منزل خود هر طرح و جنسی که مد نظر داشتید را انتخاب نمایید.

    بهینه بودن فضا

    در طراحی از همه فضای آشپزخانه استفاده می شود در نتیجه می توانید بیشترین استفاده را از فضای آشپزخانه داشته باشید.

    آشپزخانه ای با کابینت حجمی مدل جدید با رنگ کرم
    کابینت های حجمی دارای مزایای متعددی می باشند.

    نظم بیشتر

    با توجه به اینکه در این کابینت ها فضای ذخیره سازی بیشتر است به همین دلیل می توانید وسایل خود را بهتر در آن ها بچینید. بدین ترتیب می توانید علاوه بر نظم دادن به وسایل، به آنها سریع تر نیز دسترسی پیدا کنید.

    قیمت مناسب

    شاید فکر کنید که این کابینت ها گران قیمت باشند با این وجود باید به شما بگوییم که  طیف وسیعی از انتخاب ها در اختیار شما قرار دارد که با هر بودجه و قیمتی می توانید محصول مد نظر خود را سفارش دهید.

    جمع بندی

    کابینت های حجمی بهترین انتخاب برای آشپزخانه های کوچک به شمار می روند. البته از این نوع کابینت ها در آشپزخانه های بزرگ نیز بر اساس دکوراسیون می توان استفاده کرد. مهم ترین نکته ای که در رابطه با این کابینت ها وجود دارد این است که باید در طراحی کابینت دقت کافی لحاظ شود تا بهترین نتیجه در اختیار مشتری قرار گیرد. امیدواریم که مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

    دیاکو دیزاین

    سوالات متداول

    آیا کابینت های حجمی معایبی نیز دارند؟

    این کابینت ها می توانند نسبت به کابینت های معمولی گران قیمت تر باشند چرا که متریال مورد استفاده در آنها بیشتر است و طراحی آنها نیز خاص تر است.

    نصب کابینت حجمی چه قدر زمان می برد؟

    نصب این نوع کابینت ها نسبت به کابینت های معمولی بیشتر زمان می برد. تعیین زمان دقیق نصب بستگی به نوع طراحی و متراژ کابینت دارد که لازم است تا به صورت مشخص مورد بررسی قرار گیرد.

    از کابینت های حجمی در آشپزخانه های بزرگ نیز می توان استفاده کرد؟

    بله این نوع کابینت ها منحصر آشپزخانه های کوچک نیستند و در هر آشپزخانه ای قابل استفاده هستند. با این وجود به دلیل اینکه این کابینت ها فضای ذخیره سازی بیشتری دارند برای آشپزخانه های کوچک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

    کدام جنس کابینت از همه بهتر است؟

    در مورد این موضوع نمی توان دقیق اظهار نظر کرد. زیرا کابینت دارای ویژگی های متعدد و مختلفی مانند قیمت، دکوراسیون و غیره است که باید همگی مد نظر قرار گرفته شده و سپس بهترین جنس را انتخاب نمود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *