آشنایی با انواع کافه بار خانگی

  • زمانی که قصد خوردن یک فنجان قهوه یا نوشیدنی را در محیطی آرام و فارغ از شلوغی و ترافیک دارید، هیچ چیز بهتر از داشتن یک کافه بار خانگی نیست. امروزه در اکثر منازلی که دارای فضای کافی هستند، اجرای انواع کافه بار در سبک ها و مدل های مختلف، به بخشی از چیدمان داخلی تبدیل شده است. در ادامه این مطلب پس از معرفی کافه بار و مزایای وجود آن در خانه، با 25 نمونه تصویری از انواع مختلف کافه بارهای خانگی آشنا خواهیم شد؛

    کافه بار چیست؟

    به طور کلی کافه بار به فضای کوچک گفته می شود که در منزل یا محیط کار برای سرو انواع نوشیدنی ها مانند قهوه و چای مورد استفاده قرار می گیرد. در بیشتر موارد کافه بار ها از چند کشو، یک سطح میز مانند و چندین طبقه ساخته می شوند که برای نگهداری وسایل تهیه چای، قهوه و انواع دمنوش ها به کار می روند. در کنار این تجهیزات معمولا قفسه ها یا آویز هایی نیز برای انواع لیوان، ماگ و فنجان نیز تعبیه می شود. این کافه بار را می توان در بخش های مختلف خانه از قبیل ورودی آشپزخانه، گوشه فضای پذیرایی یا حتی در چیدمان کابینت  آشپزخانه جای داد.

    انواع کافه بار خانگی

    کافه بار های خانگی بخش از چیدمان داخلی ساختمان هستند که در اجرای آنها می توان از روش های خلاقانه متعددی استفاده کرد و طراحی هایی متناسب با انواع سبک های ساده، کلاسیک و مدرن ارائه نمود. هر چند فضای کافه بار خانگی معمولا محدود است اما می توان با کمک گرفتن از یک میز و چند صندلی، محیطی دلنشین برای صرف قهوه یا نوشیدنی را برای اعضای خانواده فراهم نمود.

    انواع مختلفی از کافی بار خانگی با توجه به نوع متریال به کار رفته و نحوه طراحی این فضا در خانه وجود دارد و با توجه به خلاقیت و سلیقه افراد می توان در طرح و مدل های بسیار مختلفی کافه بار را راه اندازی نمود.

    یکی از مواردی که موجب تفاوت کافه بار های خانگی می شود، نوع میز بار است که با توجه به محدودیت فضا می تواند به صورت ثابت یا متحرک ساخته شود. نوع دیگر از کافی بار خانگی را می توان به گونه ای طراحی کرد که میز آن مانند یک کانتر مورد استفاده قرار گیرد و در زیر آن قفسه هایی برای نگهداری مواد و تجهیزات تعبیه می شود.

    از دیگر انواع کافی بار خانگی نوع  متحرک است که دارای قابلیت جمع کردن یا جابجایی هستند و برای خانه هایی که با محدودیت فضا مواجه هستند، گزینه مناسبی می باشند. در برخی مدل های دیگر کافه بار، از قفسه های درب دار استفاده می شود تا نوشیدنی ها و ظروف کافه در معرض گرد و غبار محیط قرار نگیرند.

    همان گونه که گفته شد انواع مختلفی از کافه بار بسته به خلاقیت طراح و سلیقه افراد موجود می باشد که  از جمله آنها می توان به میز کافه بار چوبی با سبک های مدرن یا کلاسیک، کافی بار ام دی اف، کافی بار کابینت نئوکلاسیک، استند کافی بار، کمد کافی بار، کافی بار دیواری آشپزخانه اشاره کرد.

    انواع کافه بار خانگی
    کافه بارهای خانگی

    مزایای استفاده از کافه بار خانگی

    استفاده از کافه بار خانگی به دلیل مزایای مختلفی که دارد، در چند سال اخیر با استقبال زیادی در بین طراحان و مشتریان دکوراسیون داخلی مواجه شده است که در ادامه برخی از مهمترین آنها را مورد بررسی قرار می دهیم:

    بالا بردن جذابیت چیدمان داخلی

    تنوع طرح و مدل های مختلفی که در نصب و راه اندازی کافه بارهای خانگی استفاده می شود، در کنار سایر عناصر و تجهیزات به کار رفته در آن می تواند نقش بسیار موثری در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی منزل شود. علاوه بر آن انعطاف پذیری بالای طراحی این بخش از چیدمان خانه موجب می شود که با انواع سبک های مدرن و کلاسیک سازگاری داشته باشد.

    ایجاد یک محیط آرامش بخش در منزل

    فضای کافی بار خانگی می تواند به عنوان یک محیط دلنشین و آرامش بخش برای صرف یک قهوه در کنار اعضای خانواده یا دوستان مورد استفاده قرار گیرد.

    live-chat-web-support-svgrepo-com

    با ما در ارتباط باشید

    همه روزه از ساعت 10 صبح تا 22 میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

    افزایش قیمت منزل

    در کنار استفاده هایی که از محیط کافی بار خانگی می شود، قطعا راه اندازی این فضا به عنوان یک آپشن جذاب در منزل می تواند در بالا بردن قیمت منزل در زمان فروش یا اجاره ملک مورد توجه قرار گیرد و به عنوان یک امتیاز محسوب خواهد شد.

    وسایل کافه بار خانگی

    وسایل مورد نیاز برای ایجاد یک کافه‌بار را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: وسایل مورد نیاز برای میز کار و اقلام مورد نیاز برای تهیه و پذیرایی. برای میز کار، می‌توانید میزی با ارتفاع مناسب انتخاب کنید که با طرح آشپزخانه‌تان هماهنگ باشد و از جنسی مقاوم و آسان‌تمیز استفاده نمایید. از دستگاه‌های قهوه‌ساز حرفه‌ای برای تهیه قهوه استفاده کرده یا اگر تمایل به سادگی دارید، از قهوه فوری استفاده کنید. همچنین، با اضافه کردن وسایل مانند کتری برقی و چای ساز، تجهیزات کافه‌بار خود را تکمیل کنید. اما اگر می‌خواهید وسایل کافه بار خانگی خود را تکمیل کنید می‌توانید موارد زیر را تهیه کنید:

    1. ماشین اسپرسو: برای تهیه انواع قهوه‌های اسپرسو، لاته، کاپوچینو و … ماشین اسپرسو ضروری است. برندهای معتبر شامل Breville، De’Longhi، و Nespresso هستند.

    2. آسیاب قهوه: آسیاب قهوه تازه به شما امکان می‌دهد تا بهترین طعم و عطر را از دانه‌های قهوه استخراج کنید. برندهای Baratza و Hario انتخاب‌های خوبی هستند.

    3. کتری برقی یا جوش آور: برای تهیه چای و همچنین پیش گرم کردن آب برای قهوه، یک کتری برقی با کنترل دما مناسب است. برند Fellow و Bonavita معروف هستند.

    4. تمپر قهوه: برای فشرده‌سازی قهوه در فیلتر ماشین اسپرسو استفاده می‌شود. تمپرهای فلزی با دسته‌های ارگونومیک ترجیح داده می‌شوند.

    5. فیلتر و ظرف قهوه (Portafilter): برای تهیه اسپرسو با ماشین اسپرسو نیاز است.

    6. شیکر کوکتل: برای تهیه انواع کوکتل‌ها و نوشیدنی‌های ترکیبی. شیکرهای استیل ضد زنگ بسیار محبوب هستند.

    7. جیگر (Jigger): برای اندازه‌گیری دقیق مایعات در تهیه نوشیدنی‌ها. معمولاً دو اندازه مختلف دارند (مثلاً 1 اونس و 2 اونس).

    8. لیوان‌های اندازه‌گیری: برای اندازه‌گیری دقیق مواد اولیه.

    9. لیوان‌های مخصوص نوشیدنی‌ها: شامل لیوان‌های قهوه، فنجان‌های اسپرسو، لیوان‌های شات، لیوان‌های بلند برای نوشیدنی‌های سرد و کوکتل‌ها.

    10. همزن دستی (Milk Frother): برای فوم کردن شیر جهت تهیه لاته و کاپوچینو. مدل‌های برقی و دستی موجود هستند.

    11. شیشه‌های نگهداری: برای نگهداری دانه‌های قهوه، شکر، چای و مواد اولیه دیگر.

    12. صافی و فیلتر: برای تهیه چای و سایر نوشیدنی‌ها.

    13. ظروف یخ: برای نگهداری یخ جهت تهیه نوشیدنی‌های سرد.

    14. قاشق و ابزارهای مخلوط‌کنی: شامل قاشق‌های بلند برای مخلوط‌کردن نوشیدنی‌ها، و همچنین ابزارهای تخصصی مانند مدکولین‌ها (muddler) برای له کردن میوه‌ها و گیاهان در تهیه کوکتل.

    دیزاین کافه بار

    کافه‌بار به عنوان یک مکان برای تهیه قهوه و نوشیدنی‌ها شناخته می‌شود، اما نباید فراموش کنیم که این مکان هم جنبه‌ای تزئینی برای خانه دارد. از این منظر، طراحی و چیدمان کافه‌بار نیز حائز اهمیت است. می‌توانید با قرار دادن گلدان‌های کوچک (با توجه به شرایط رشد گیاهان)، تابلوهای هنری، تصاویری از جلد کتاب‌های مورد علاقه یا پوسترهای فیلم و تصاویری از شخصیت‌های معروف سینمایی، به دیوارهای کافه‌بار، استفاده از کابینت شیشه ای به کافه بار رنگ و جذابیت ببخشید. برای الهام‌گیری بیشتر، می‌توانید به کافه‌های مختلف سر بزنید و از اجزای تزئینی آنها الهام بگیرید و کافی بار خود را دیزاین کنید.

    25 مدل از به روزترین مدل کافه بار در خانه

    همان طور که گفته شد عنصر خلاقیت عامل اصلی در طراحی کافه بار  به شمار می آید و به همین دلیل در چیدمان داخلی منازل با طراحی های بسیار متنوعی روبرو خواهیم شد. در ادامه عکس کافه بار خانگی در25 مدل مختلف آورده شده است که می توانند به عنوان منبعی برای ایده های جدیدی راه اندازی کافه بار مورد استفاده قرار گیرند:

    کافه بار خانگی مدل تلفیقی از مدرن و کلاسیک
    کافه بار  طرح چوب
     کافه بار خانگی چوبی
    کافه بار خانگی چوبی
    کافه بار خانگی مدرن
    مدل کافه بار در خانه
    کافه بار خانگی چوبی ساده
    کافه بار  چوبی ساده
    کافه بار خانگی بزرگ
    کافه بار وسط منزل
    کافه بار خونگی زیر پله
    کافه بار خانگی کم جا
    کافه بار خانگی ساده
    کافی بار خانگی ساده
    کافه بار در فضای کابینت آشپزخانه
    ساخت کافه بار خانگی در فضای کابینت
    کافه بار خانگی با شلف
    کافه بار خانگی شلفی
    کافه بارهای خانگی در ابعاد کوچک
    چیدمان کافه بار
    کافه بار خانگی کشویی
    کافی بار خانگی بر روی کشو
    کافه بار خانگی در کنار در ورودی
    کافه بار خانگی ورودی منزل
    کافه بار کابینتی
    کافه بارهای کابینتی
    تلفیق کافه بار خانگی با کابینت
    کافی بار خانگی پنهان در کابینت
    کافه بار خانگی
    کافه بار در کابینت نئوکلاسیک
    کافه بار خانگی دارک
    کافی بار روی کابینت با تم دارک
    کافه بار با شلف و میز ساده
    کافه بار با شلف ها و یک میز ساده
    کافه بار خانگی سفید
    کافی بار خانگی با تم سفید
    کافه بار خانگی بزرگ
    کافه بار مخصوص خانه های بزرگ
    کافه بار خانگی همراه با کانتر
    کافه بار خانگی با کانتر

    میز برای کافه بار خانگی

    میز بار متحرک و ثابت انتخابی عالی برای ایجاد کافه بار در فضاهای کوچک است، زیرا امکان جابجایی آنها به راحتی وجود دارد. برخی از این میزها دارای سطح صافی هستند که می‌توان آنها را به عنوان کانتر نیز استفاده کرد و از فضای زیر آن می‌توان برای قرار دادن وسایل استفاده کرد. میزهای در دار نیز دارای چند کشو هستند که می‌توان وسایل مورد نیاز برای تهیه نوشیدنی را در آنها نگهداری کرد. همچنین برخی از میزهای بار، که برای استفاده در کافه بار خانگی طراحی شده‌اند، تاشو هستند و قابلیت باز و بسته شدن دارند، به‌طوری‌که در صورت نیاز می‌توان آنها را جمع کرد.

    کافه بار خانگی چوبی با کانتر
    کافه بار خانگی چوبی همراه با کانتر
    کافه بار ساده با کانتر زیبا
    کافه بار خانگی ساده با کانتر طرح مدرن
    کافه بار خانگی معمولی
    کافه بار خانگی ساده

    سفارش و خرید کافه بار خانگی

    برای سفارش و خرید کافه بار می توانید از طریق برند های تولید مبلمان و کابینت، مطابق با سلیقه و طرح دلخواه خود این کار را انجام دهید. البته بهتر است پیش از سفارش با مشورت فردی متخصص نوع کافه بار متناسب با فضای داخلی منزل خود را بررسی نمایید. علاوه بر آن برخی از کافه بار های خانگی نیز به صورت پیش ساخت یا به صورت کنسول های آماده موجود است که در بازار قابل خریداری هستند و در بیشتر موارد به راحتی نصب شده و امکان جابجایی نیز دارند.

    نتیجه گیری

    کافه بار خانگی از جمله المان های جذاب در چیدمان داخلی منازل است که از آن به عنوان یک محیط آرامش بخش برای صرف قهوه و انواع نوشیدنی ها استفاده می شود. انواع مختلف متحرک و ثابت این کافه ها قابلیت اجرا در محیط آشپزخانه، کنار کابینت ها و فضای نشیمن منازل را دارند و در طرح ها و مدل های بسیار متنوع قابل سفارش یا خریداری هستند.

    منابع: architecturaldigest, forbes, pinterest

    دیاکو دیزاین

     سوالات متداول

    • بهترین مکان برای طراحی کافی بار در منزل کدام بخش است؟

    تشخیص بهترین مکان بیشتر به سلیقه فرد بستگی دارد اما این کافه ها قابلیت اجرا در فضاهایی مانند اتاق نشیمن، آشپزخانه و تراس را دارا می باشند.

    • در چه صورت می توان کانتر یا جزیره آشپزخانه را به عنوان یک کافه بار مورد استفاده قرار داد؟

    در صورتی که آشپزخانه بزرگی داشته باشیم، می توان از فضای کانتر یا جزیره به جای کافه بار استفاده کرد.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *