رنگ کابینت ام دی اف

  • یکی از اصلی ترین نکاتی که در انتخاب کابینت ام دی اف وجود دارد، انتخاب رنگ کابینت است. طیف وسیعی از مدل ها و رنگ ها در کابینت های ام دی اف وجود دارند که بسته به دکوراسیون داخلی می توان انتخاب کرد. به شما توصیه می کنیم که برای شناخت پر طرفدار ترین رنگ کابینت ام دی اف، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

    تصویر رنگ روشن در کابینت آشپزخانه
    بهترین رنگ کابینت ام دی اف کدام است؟

    بهترین رنگ کابینت ام دی اف

    اول از همه باید بدانیم که رنگ کابینت دقیقا به چه مدل دکوراسیونی می نشیند. اگر طرح کلی دکوراسیون شما کلاسیک باشد، استفاده از نوعی رنگ خاص را می طلبد. دکوراسیون مدرن نیز ترکیب رنگ مخصوص به خود را دارد.

    در تعیین رنگ کابینت ام دی اف باید دقت کنید که که چه اندازه این رنگ در نشان دادن سبک دکوراسیون شما موثر می باشد. برای مثال، دکوراسیون کلاسیک نیاز به اندکی سایه در ترکیب رنگ خود دارد؛ درحالی که دکوراسیون مدرن به راحتی با رنگ های بدون سایه و خالص، همخوانی پیدا می کند.

    شما می توانید برای شناخت بهترین رنگ کابینت، اول به سبک طراحی خود بپردازید. پیشنهاد ما این است که اول به رنگ های روشن توجه کنید. رنگ های روشن مانند سفید خالص، به همراه سایه هایی از بژ یا خاکستری، در دکوراسیون مدرن و کلاسیک می نشینند.

    البته معمولا در رنگ کابینت ها، رنگ سفید به مراتب به روز تر است. این رنگ در دکوراسیون داخلی آشپزخانه از سال ها پیش در صدر بوده و همچنان هم پرکاربرد محسوب می شود. همچنین به دلیل اینکه رنگ سفید تاثیر زیادی در تمیز نشان دادن محیط دارد، استفاده از آن در آشپزخانه جلوه بسیار خوبی ایجاد می کند.

    ام دی اف محبوب ترین متریال در آشپزخانه

    رنگ های روشن با متریال های مختلفی همخوانی دارند، اما اصلی ترین و محبوب ترین متریال در آشپزخانه، ام دی اف است. چوب ام دی اف به راحتی با رنگ های مختلف همخوانی پیدا می کند. در عین حال، به واسطه داشتن بافت و جلوه ای مناسب، می تواند زیبایی خوبی به آشپزخانه بدهد.

    استفاده از ام دی اف و تاثیر آن در آشپزخانه، تنها به بافت محدود نمی شود. کابینت آشپزخانه سطحی است که بصورت مداوم، بر روی آن ضربات چاقو یا لوازم آشپزخانه وارد می شوند. این ضربات باعث شده که نیاز بیشتری به استقامت در متریال داشته باشیم.

    متریال مقاوم هم می تواند برای کاربری آشپزخانه مناسب باشد و هم طول عمر بیشتری داشته و با محیط پخت و پز هماهنگ شود. وجود رطوبت ناشی از پخت و پز یا گرمای محیط و همچنین شستشوی مداوم، بخش جدایی ناپذیر از آشپزخانه است؛ پس قطعا متریال مورد نظر باید توانایی هماهنگی با این شرایط را داشته باشد.

    به همین دلیل اکثر کارشناسان و طراحان داخلی، استفاده از ام دی اف را در اولویت قرار می دهند.

    تصویر کابینت ام دی اف خاکستری مدرن
    در انتخاب رنگ کابینت ام دی اف باید دقت و توجه کافی داشته باشید

    چرا در انتخاب رنگ کابینت ام دی اف باید دقت و توجه کافی داشت؟

    آشپزخانه بخش مهمی از خانه محسوب می شود. کابینت هم از اجزای اصلی  یک آشپزخانه است. به همین دلیل، باید توجه بیشتری به کابینت ها شود. توجه به سایز، جادار بودن کابینت، رنگ و متریال اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید استفاده از یک متریال خوب را در کنار یک رنگ مناسب در طرحی که می خواهید پیاده کنید، در نظر بگیرید.

    دانستیم که استفاده از ام دی اف می تواند معقول ترین انتخاب شما برای متریال آشپزخانه باشد. با این حال رنگ کابینت ام دی اف نکته کلیدی در طراحی شما محسوب می شود. یک رنگ خوب، در کنار ایجاد جلوه زیبا در خانه، می تواند تاثیر زیادی در پاکیزه نشان دادن آشپزخانه داشته باشد. استفاده از رنگ ها به صورت خام و خالص، می تواند این حس را به ببینده القا کند. برای یک فضای پخت و پز، هرچه یک رنگ روشن تر باشد، حس بهتری القا می کند.

    رنگ می تواند بار روانی و احساسی خوبی روی افراد بگذارد. در خانه هایی که پخت و پز در آن ها زیاد است، فرد حضور بیشتری در آشپزخانه دارد. گاهی آشپزخانه به عنوان محل صرف غذا نیز انتخاب می شود. همین مسئله توجه به رنگ را در اجزای آشپزخانه، خصوصا کابینت ها بیشتر می کند.

    تصویر رنگ کابینت ام دی اف آبی
    مهم ترین نکات در انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف

    نکات مهم در انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف

    انتخاب بهترین رنگ در دکوراسیون آشپزخانه، برپایه یکی سری اصول اولیه انجام می شود. شما با در نظر گرفتن یک سری نکات در آشپزخانه، می توانید برای انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف اقدام کنید.

    میزان روشنایی و نور پردازی آشپزخانه

    یک مسئله اساسی در انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی، هماهنگی رنگ با نور است. استفاده از رنگ های روشن در محیط های پر نور، باعث روشنایی بیش از اندازه محیط می شود. همچنین نور طبیعی هم تاثیر بسیار مهمی در انتخاب رنگ دارد. شما زمانی که برای کابینت آشپزخانه خود می خواهید یک رنگ مناسب انتخاب کنید، باید به زاویه نور طبیعی هم توجه نمایید.

    معمولا نور شمالی، نور سردی محسوب می شود. اگر پنجره های آشپزخانه، ورودی نور شمال هستند، بهتر است کمی رنگ گرم در آشپزخانه باشد. در انتخاب رنگ کابینت ام دی اف باید به همین مسئله توجه کرد. می توان همین رنگ گرم را در کابینت ها استفاده نمود.

    از طرفی انتخاب رنگ های روشن و خنک، برای نور جنوب که نور گرم و مطلوبی محسوب می شود، جلوه بهتری به محیط می دهد.

    ابعاد آشپزخانه

    رنگ می تواند در نشان دادن ابعاد محیط اثرگذار باشد. این موضوع کاملا اثبات شده که رنگ ها می توانند در زیاد یا کمتر نشان دادن محیط موثر باشند. معمولا در طراحی دکوراسیون داخلی، رنگ های روشن و بخصوص طیف سفید، می توانند در بزرگتر نشون دادن محیط تاثیر داشته باشند. رنگ های تیره محیط را کوچک تر نشان داده و به همین دلیل، ابعاد آشپزخانه می تواند در انتخاب رنگ موثر باشد.

    نحوه تمیز کاری کابینت

    پاکیزه جلوه دادن آشپزخانه، نقش مهمی در انتخاب رنگ کابینت ام دی اف دارد. رنگ های روشن می توانند در تمیزتر نشان دادن آشپزخانه موثر باشند. کابینت ها به دلیل استفاده مداوم در آماده سازی غذا، می توانند این نقش را به درستی در محیط ایفا کنند.

    تصویر مدل کابینت آشپزخانه مدرن
    نحوه انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف

    انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف

    برای انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف، موارد زیر را به شما پیشنهاد می دهیم:

    کابینت ام دی اف کرم متمایل به زرد رنگ

    این رنگ کابینت می تواند در سبک های کلاسیک و سلطنتی مناسب باشد. این رنگ گرم بوده و برای محیط هایی با نور سرد مناسب ترین انتخاب است.

    کابینت ام دی اف خاکستری روشن یا سفید

    رنگ های خاکستری روشن، عموما رنگ های مدرن محسوب می شوند. بهتر است رنگ خاکستری روشن را در دکوراسیون مدرن استفاد کنید. رنگ سفید با دکوراسیون مدرن همخوانی دارد اما در دکوراسیون کلاسیک نیز استفاده می شود.

    کابینت ام دی اف قهوه ای روشن یا خاکی

    این رنگ کابینت خاص بوده و بیشتر نیازمند به هماهنگی با دیگر اجزای داخلی خانه است. درصورتی که در طراحی دیگر اجزای دکوراسیون داخلی، از این رنگ استفاده شده باشد، هماهنگی فوق العاده ای در دکوراسیون به وجود می آید.

    کابینت ام دی اف کرم و قهوه ای ترکیبی

    کرم و قهوه ای، ترکیبی سلطنتی بوده و بیشتر با اجزای دکوراسیون داخلی کلاسیک ترکیب می شوند.

    کابینت ام دی اف کرم

    رنگ کرم می تواند برای طراحی دکوراسیون مینیمال استفاده شود. برای محیط هایی که از نور طبیعی استفاده می کنند، این رنگ بسیار مناسب است. رنگ کرم همچنین به خوبی با دیگر رنگ ها هماهنگ می شود. از این رو در دکوراسیون هایی با طیف های رنگی مختلف، قابل استفاده است.

    کابینت ام دی اف نسکافه ای با تنالیته رنگ های مشابه

    رنگ های قهوه ای، نسکافه ای و خاکستری، از طیف رنگ های مدرن هستند و در یک دکوراسیون مدرن می توانند جلوه خوبی داشته باشند.

    کابینت ام دی اف قهوه ای فندقی

    طیف قهوه ای، طیف جذابی در متریال ام دی اف محسوب می شود. مسئله این است که این طیف باید با دکوراسیون مربوط به خود همخوانی داشته باشد. برای محیط هایی که نیاز ظاهری دنج و گرم تر دارند، این رنگ کابینت مناسب است.

    کابینت ام دی اف با رنگ قهوه ای سوخته یا تیره

    رنگ قهوه ای تیره مشابه رنگ های هم خانواده قهوه ای، می تواند تاثیر در شیک تر کردن فضا داشته باشد. استفاده از رنگ قهوه ای تیره می تواند مدرن تر و خاص تر جلوه کند. باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که استفاده از این رنگ کابینت ام دی اف نیاز به مهارت خاص خود در طراحی است.

    تصویر کابین های طیف قهوه ای
    خرید و سفارش پرطرفدارترین رنگ های کابینت ام دی اف از مجموعه دیاکو دیزاین

    سخن آخر

    استفاده از رنگ های روشن در آشپزخانه، می تواند بهترین گزینه برای انتخاب رنگ کابینت ام دی اف باشد. این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. شناخت عوامل موثر در انتخاب بهترین رنگ، می تواند به شما کمک کند تا انتخابی متناسب با شرایط محیط خانه داشته باشید.

    به همین دلیل در این مطلب بیشتر به معرفی عوامل موثر در این انتخاب پرداختیم. شما می توانید بسته به نوع سبک طراحی دکوراسیون داخلی خود، رنگ مناسب مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید. جهت مشاوره بیشتر و طراحی دکوراسیونی خاص برای آشپزخانه خود، با مشاورین دیاکودیزاین تماس بگیرید. مجموعه ما سابقه ای درخشان و طولانی در طراحی دکوراسیون محیط های مختلف دارد.

    منبع: martha stewartHomes & Gardens

    دیاکو دیزاین

    سوالات متداول

    چرا در انتخاب رنگ کابینت ام دی اف باید دقت و توجه کافی داشت؟

    در انتخاب رنگ کابینت ام دی اف، دقت و توجه کافی به دلیل اهمیت آشپزخانه به عنوان بخش مهمی از خانه بسیار حائز اهمیت است. رنگ کابینت می‌تواند تاثیر مهمی در جلوه و شکل دهی به آشپزخانه داشته باشد و همچنین باید با نور، ابعاد آشپزخانه و میزان تمیزکاری کابینت هماهنگی داشته باشد. انتخاب نادرست رنگ می‌تواند از زیبایی و کاربری آشپزخانه کاسته و تاثیر مخربی داشته باشد.

    چه عواملی باید در انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف مد نظر داشت؟

    در انتخاب بهترین رنگ کابینت ام دی اف، باید به عواملی مانند میزان روشنایی و نورپردازی آشپزخانه توجه داشت. نور طبیعی و زاویه نور می‌تواند تاثیر مهمی در انتخاب رنگ داشته باشد. همچنین ابعاد آشپزخانه و نحوه تمیزکاری کابینت نیز در انتخاب رنگ اهمیت دارند. رنگ های روشن می‌توانند محیط را بزرگتر نشان دهند و برای آشپزخانه‌های با نور ضعیف مناسب باشند، در حالی که رنگ‌های تیره ممکن است ابعاد را کوچکتر نشان دهند. همچنین توجه به هماهنگی با دیگر اجزای دکوراسیون داخلی نیز در انتخاب رنگ کابینت مهم است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *