رنگ کابینت هایگلاس

  • یکی از محبوب ترین انواع کابینت های آشپزخانه که در رنگ بندی متنوع تولید می شود، کابینت های گلاس یا گلاس است. این مدل کابینت، با روکش براق و سطح صیقلی شناخته می شود و یکی از بهترین انواع کابینت ها برای آشپزخانه های کوچک می باشد. این مدل کابینت، تنوع رنگ بالایی دارد و هر سال، رنگ های جدیدی به این مدل اضافه می شوند. اگر قصد خرید این کابینت برای طراحی دکوراسیون منزل و آشپزخانه خود را دارید و به دنبال آشنایی با بهترین رنگ کابینت گلاس هستید؛ تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

    کابینت کرم رنگ، محبوب ترین رنگ کابینت گلاس
    آشنایی با کابینت های گلاس و ماده تشکیل دهنده آن

    کابینت گلاس چیست و از چه ماده ای تشکیل شده است؟

    کابینت گلاس یا هایگلاس، نوعی کابینت ساخته شده از چوب ام ادی اف است. این کابینت، با یک روکش پلاستیکی و براق پوشش داده می شود تا مقاومت آن افزایش پیدا کند. همین روکش، وجه تمایز کابینت های های گلاس و کابینت های ام دی اف ساده است. کابینت هایگلاس، جزو کابینت های مدرن محسوب می شود و به دلیل ظاهر جذابی که دارد، در بیشتر سبک های دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد. البته تمام انواع این کابینت ها براق نیستند؛ امروزه، کابینت های هایگلاس مات هم تولید می شوند.

    به علاوه، کابینت های هایگلاس در انواع مختلف اکلیلی، ساده و در رنگ بندی متنوع تولید می شوند. روکش ام دی افی که برای تولید این مدل کابینت کشیده می شود، جنس پلی گلاس دارد. پلی گلاس، نوعی پلاس   تیک با ظاهر شفاف و آیینه ای است؛ به همین دلیل، این کابینت ها را با نام هایگلاس معرفی می کنند. پلی گلاس حالت شیشه ای دارد؛ اما نسبت به شیشه سبک تر و مقاوم تر است. علاوه بر نوع چوب، پلی گلاس هم می تواند عامل تغییر رنگ این کابینت ها باشد.

    کابینت هایگلاس طوسی، انتخابی مناسب برای سبک مدرن
    بررسی ویژگی های کابینت های گلاس

    ویژگی های کابینت های گلاس

    ویژگی اصلی کابینت هایگلاس، مقاومت بیشتر آن نسبت به ام دی اف و سطح براقی است که دارند. در واقع، معرف کابینت های هایگلاس، ویژگی براق بودن آن ها می باشد. از دیگر ویژگی های این کابینت پرطرفدار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • تنوع بالای طرح و رنگ نسبت به دیگر انواع کابینت های چوبی
    • قابلیت انعکاس نور و بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه
    • دوام و مقاومت بالا نسبت به رطوبت در میان تمام کابینت های چوبی
    • برخورداری از قابلیت تعمیر و ترمیم
    • تمیز کردن راحت
    • ضد گرد و غبار
    • عایق حرارت و دارای طول عمر بالاتر نسبت به ام دی اف ساده
    • شکل پذیری، امکان برش و طراحی در شکل ها و حالت های مختلف
    • خش پذیر
    • دارای لبه های تیز و غیره

    پرطرفدارترین رنگ کابینت های گلاس کدام است؟

    تنوع رنگ بالا، یکی از ویژگی هایی است که کابینت های هایگلاس از آن برخوردار هستند. این مدل کابینت ها، علاوه بر رنگ چوب که بهترین رنگ کابینت گلاس است، از انواع رنگ های فانتزی و طبیعی دیگری هم برخوردار هستند. تنوع رنگی، یک مزیت برای کابینت های آشپزخانه به شمار می رود؛ اما گاهی باعث سردرگمی در زمان خرید هم می شود. در این شرایط، آشنایی با رنگ های محبوب، راهی مناسب برای خریدی ساده تر است. در ادامه، چند رنگ که به عنوان بهترین رنگ کابینت گلاس شناخته می شوند را معرفی خواهیم کرد.

    کابینت های گلاس مشکی
    رنگ مشکی از پرطرفدارترین رنگ های گلاس

    کابینت های گلاس مشکی براق

    مشکی براق را می توان به عنوان بهترین رنگ کابینت گلاس برای آشپزخانه های مدرن معرفی کرد. این رنگ از کابینت های هایگلاس، مناسب آشپزخانه های بزرگ است و اگر به درستی استفاده شود، جذابیت فضا را دوچندان می کند. در زمان استفاده از کابینت هایگلاس مشکی، باید به نکاتی مانند خلوت بودن بخش میانی آشپزخانه و نورپردازی درست آن اشاره کرد.

    مشکی براق را می توان با رنگ های مختلف هم ترکیب کرد. برای مثال، ترکیب رنگی سفید و مشکی بسیار جذاب است. به علاوه، ترکیب کابینت های مشکی براق و مات هم می توانند تضادی جالب در فضای آشپزخانه ایجاد کنند. اگر از رنگ مشکی برای کابینت های آشپزخانه خود استفاده می کنید، بهتر است برای دیوارها، کف و سقف رنگ روشن را برگزینید.

    کابینت های گلاس سفید

    بهترین رنگ کابینت گلاس برای تمام سبک ها، رنگ سفید است. این رنگ برای انواع آشپزخانه های کوچک و بزرگ مناسب است. به علاوه، کابینت به رنگ سفید را می توان با انواع رنگ ها ترکیب کرد تا سبک دکوراسیون را تغییر داد. کابینت سفید قابلیت انعکاس نور بیشتری دارد و به دلیل همین توانایی می تواند آشپزخانه های کوچک را بزرگ تر نشان دهد. از دیگر مزایای رنگ سفید برای کابینت هایگلاس می توان به همیشه مد بودن آن اشاره کرد. برخلاف بسیاری از رنگ ها، سفید هرگز قدیمی یا تکراری نمی شود.

    کابینت های گلاس طرح چوب
    کابینت های طرح چوب متریال هایگلاس

    کابینت ‌های گلاس طرح چوب

    دیگر رنگی که به عنوان بهترین رنگ کابینت گلاس می توان معرفی کرد، طرح چوب است. برای ساخت کابینت به این رنگ، روی ورق ام دی اف طبیعی، یک لایه پلی گلاس شفاف کشیده می شود. این ویژگی باعث می شود که کابینت با طرح و رنگ چوب، ظاهری شفاف و براق پیدا کند. از این مدل کابینت هایگلاس بیشتر در آشپزخانه های کلاسیک استفاده می شود. کابینت طرح چوب، لک ها را دیرتر نشان می دهد و آثار خراش روی آن هم کمتر بروز می کنند.

    کابینت ‌های گلاس قهوه ای

    یکی دیگر از رنگ های محبوب در میان کابینت های هایگلاس، رنگ قهوه ای است. این رنگ تیره تر از قهوه ای طرح چوب بوده و امکان استفاده از آن در تمام سبک های کلاسیک، مدرن و غیره وجود دارد. کابینت هایگلاس قهوه ای، هم در رنگ قهوه ای تیره و هم در رنگ قهوه ای روشن تولید می شود. این رنگ را نیز می توان با دیگر رنگ ها ترکیب کرد و ظاهر آشپزخانه را جذاب تر نشان داد. اگر به دنبال رنگی هستید که دیرتر کثیف شده و لک و چربی را کمتر نشان دهد، قهوه ای رنگی مناسب است.

    کابینت های گلاس طوسی یا خاکستری

    بهترین رنگ کابینت گلاس برای علاقه مندان به سبک اسپرت و مدرن، طوسی یا خاکستری نیز می باشد. این رنگ جذاب، به اندازه مشکی دلگیر و تیره نیست و امکان ست کردن آن با انواع لوازم آشپزخانه هم وجود دارد. طوسی اگر به درستی ترکیب و استفاده شود، مانند سفید، آشپزخانه را بزرگ تر نشان می دهد. البته این رنگ قابلیت کوچک نشان دادن فضا را هم دارد؛ در شرایطی که رنگ بندی دیگر بخش های آشپزخانه نیز تیره باشد.

    کابینت هایگلاس خاکستری
    پرطرفدارترین ترکیب رنگ کابینت ‌های گلاس کدام است؟

    پرطرفدارترین ترکیب رنگ کابینت ‌هایگلاس

    بهترین رنگ کابینت گلاس می تواند ترکیبی از چند رنگ هم باشد. ترکیب رنگ های کابینت چند مزیت دارد که یکی از آن ها امکان استفاده از لوازم آشپزخانه با هر رنگی است. برای مثال، اگر رنگ کابینت های شما یکنواخت مشکی باشد، باید سایر وسایل را نیز به همین رنگ یا تک رنگ انتخاب کنید. حال که با بهترین رنگ کابینت گلاس آشنا شدید؛ نوبت به آشنایی با بهترین ترکیب رنگ های این کابینت می رسد که به شرح زیر هستند:

    کابینت های گلاس مشکی و سفید

    همان طور که گفته شد، بهترین رنگ کابینت گلاس، سفید و مشکی هستند؛ بنابراین، ترکیب این دو رنگ هم بسیار جذاب خواهد بود. اگر به رنگ مشکی علاقه دارید؛ اما نگران کوچک نشان دادن آشپزخانه هستید، ترکیب آن با سفید، مشکل را حل می کند. به علاوه، ترکیب سفید و مشکی امکان استفاده از انواع لوازم آشپزخانه سفید، مشکی یا استیل را برای شما ممکن می سازد. ترکیب سفید و مشکی، انتخابی جذاب برای آشپزخانه های مدرن و اسپرت است.

    کابینت ‌های گلاس مشکی و قرمز

    یکی دیگر از ترکیب رنگ های جذاب برای کابینت های هایگلاس، مشکی و قرمز است. البته این ترکیب رنگ باید هوشیارانه استفاده شود؛ زیرا استفاده اشتباه از آن، باعث دلگیرتر شدن فضای آشپزخانه می شود. ترکیب رنگ مشکی و قرمز، ترکیبی فانتزی است. این ترکیب، مناسب آشپزخانه های بزرگ است و در صورت استفاده از آن، باید سایر وسایل را نیز با همین رنگ‌ ها انتخاب کرد.

    کابینت ‌های گلاس خاکستری و آنتیک

    یکی دیگر از ترکیب های جذاب رنگ برای آشپزخانه با کابینت هایگلاس، ترکیب رنگ های خاکستری و آنتیک است. با وجود اینکه خاکستری، رنگی برای دکوراسیون های اسپرت و مدرن است؛ اما تلفیق آن با آنتیک، این رنگ را برای سبک کلاسیک هم مناسب می سازد. خاکستری و آنتیک برای تمام آشپزخانه های کوچک و بزرگ و حتی آشپزخانه های سنتی، مناسب می باشد.

    کابینت های کرم و قهوه ای، محبوب ترین رنگ کابینت گلاس
    مدل پرطرفدار کابینت های گلاس کرم و قهوه ای

    کابینت ‌های گلاس کرم و قهوه ای

    در نهایت، پرکاربردترین رنگ کابینت های هایگلاس، رنگ کرم و قهوه ای است. این رنگ، به شکل های مختلف ترکیب می شود و معمولا ترکیبات جذابی برای این مدل کابینت ایجاد می کند. رنگ کرم و قهوه ای، به صورت مات برای آشپزخانه های کلاسیک و به صورت براق، مناسب سبک مدرن است. حتی این امکان وجود دارد که ترکیب قهوه ای این کابینت ها را یکی در میان مات و براق کرد تا آشپزخانه جذاب تر شود.

    سخن پایانی

    در این مطلب، به معرفی بهترین رنگ کابینت گلاس پرداختیم. اگر قصد تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود را دارید و به پیروی از مد علاقه مند هستید؛ یکی از رنگ های گفته شده در این مطلب را برای طراحی آشپزخانه خود انتخاب کنید. برای دریافت راهنمایی های بیشتر جهت خرید کابینت های گلاس، می توانید با کارشناسان ما در دیاکو دیزاین در ارتباط باشید. آن ها با بررسی فضای آشپزخانه و در نظر گرفتن سلیقه و نظر شما، بهترین رنگ و مدل را معرفی می کنند.

    منبع: decoisthousekaboodle

    دیاکو دیزاین

    سوالات متداول

    ویژگی اصلی کابینت های گلاس چیست؟

    ویژگی اصلی کابینت های گلاس، مقاومت بیشتر آن نسبت به کابینت ام دی اف و سطح براقی است که دارند.

    پرطرفدارترین رنگ کابینت های گلاس کدام است؟

    پرطرفدارترین رنگ کابینت های گلاس عبارتند از مشکی براق، سفید، طرح چوب، قهوه‌ای، طوسی یا خاکستری و ترکیبات مختلف از رنگ‌های مختلف مانند ترکیب مشکی و سفید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *